Ik ben vorige week op mijn gezicht gevallen, met als gevolg dat mijn voortanden een beetje los staan. Als ik de begrippen goed heb gaat het hier om een Subluxatie (tand is beetje bewegelijk als ik ertegen duw met mijn tong maar niet in rust en verder ook niet verplaatst.)
Mijn vraag is hoelang het ongeveer duurt voordat de tanden weer vaster gaan zitten? want na 1 week tijd zijn ze nog niet veel vaster geworden.
Mijn vraag is hoelang het ongeveer duurt voordat de tanden weer vaster gaan zitten? want na 1 week tijd zijn ze nog niet veel vaster geworden.
Re: Gevallen, nu voortanden beetje los
Bij de laatste paar ongevallen met voortanden die ik voorbij heb zien komen waren wortels gebroken.
Als je er op tijd bij bent met een gebroken wortel kan het nog goedkomen dmv het plaatsen van een spalkje, de kans is dan groot dat de wortel weer aan elkaar groeit. Maar als je te lang wacht (zoals bij mij het geval was) is het al snel einde oefening met je voortand.
Natuurlijk is de kans groot dat er inderdaad niets aan de hand is, maar de kosten van een consult + foto zijn nog altijd véél lager dan die van een 3000 euro kostend implanaat..