Pijnlijk gehemelte achter voortanden

Author:
Mario87
Posted:
wo, 12/17/2008 - 18:19
Hallo,

Ik heb sinds vanmiddag last van een plek net achter mijn voortanden.
Dit word steeds een beetje erger.
Het is ook opgezwollen, alsof het een ader is die afgekneld is.

Weet iemand hier een oplossing voor?

bvd.
Newtan

Aha. Dat is misschien een ander verhaal. Als je er last van hebt, laat dan eens een X-foto van de voortanden maken. Aan de kant waar het pijn doet is wellicht een kleine voortand (naast de hoektand) ontstoken bij de wortelpunt. Dit is redelijk eenvoudig te verhelpen met een verdoving en een wortelkanaalbehandeling. Maar alleen als die ontsteking er zit natuurlijk.
vr, 12/19/2008 - 20:56 Permalink
Haranne

Hallo.

In tegenstelling tot de eerste vragensteller heb ik al een aantal dagen een erg pijnlijk gehemelte direct achter mijn voortanden; het voelt licht verdikt, maar die verdikking is amper noemenswaard.
Ik ben niet kortgeleden bij mijn tandarts geweest, behalve voor controle, maar er was niets bijzonders. Ik heb geen protheses of kronen. Er zijn niet kortgeleden vullingen geplaatst. Ik heb niet m'n gehemelte verbrand door te hete zaken, eten of drinken. Ik ben niet andere dingen gaan gebruiken, denkend aan een allergie.
Kortom: geen idee wat het kan zijn. Het voelt aan alsof het wel verbrand is, en is erg pijnlijk bij eten of (lauw)warm drinken. koud drinken is prettig.
Enig idee, iemand hier?

Vriendelijke groeten,
AnneMarie
ma, 06/07/2010 - 04:16 Permalink