apex/wortelpunt operatie aan element 24 en 25

Author:
-spatje-
Posted:
do, 06/10/2010 - 13:29
volgens de tandarts kleine kiesjes en net zo snel klaar als een grote kies

betekent dit ook dat het herstel hetzelfde is, ik ben zoooooooooooooooo bang, is dit terecht
Romy32

Gaat het nog??? :o

Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar kan je misschien wel een kléin beetje geruststellen.

Een collega van mij heeft twee keer een apexresectie gehad, en zij vond het heel erg meevallen.

Maar waar ben je precies zo bang voor?

Je wordt uiteraard verdoofd, dus van de ingreep zelf zul je weinig merken. En na afloop kun je best iets voelen natuurlijk, ze hebben toch aan je zitten frunniken. Maar als ik op de verhalen van mij collega afga, hoef je je echt niet zo'n zorgen te maken hoor. Paracetamol hielp bij haar gewoon goed.

Succes!
za, 06/12/2010 - 12:19 Permalink
Ivanka

Ik heb afgelopen dinsdag mijn twee apex / wortelpunt operatie gehad. Mij is het vooral de tweede keer heel erg meegevallen.
De eerste keer was ik ook ontzettend zenuwachtig, was er gewoon misselijk van. Maar de tweede keer heb ik me bewust heel erg ontspannen. Misschien kwam het ook omdat ik nu gewoonweg geen tijd had om me heel druk te maken; zit namelijk midden in mijn afstuderen, dat zorgt weer voor andere stress ;)
Het zetten van de verdovingen is eventjes vervelend, maar daarna valt het echt mee. Gewoon echt proberen te ontspannen door goed door je buik te ademen. Dat heeft mij echt geholpen.

Na de operatie heb ik meteen gekoeld (gewoon echt een uur achterelkaar, met steeds kleine pauzes anders krijg je hoofdpijn van de kou aan je hoofd ;) ). Heb in totaal maar 2 pijnstillers hoeven te nemen en door het goed koelen viel de zwelling heel erg mee.

Heb nu echter weer een probleem... verrek weer van de kiespijn. Geen napijn aan de wond, maar heb nu echt weer die kiespijn die ik had voordat ik al deze behandelingen onderging :S vanmiddag om half 4 moet ik terug naar de kaakchirurg. Ben benieuwd wat ie ervan zegt...

Maar probeer jij je dus vooral niet al te druk te maken. Als je na de operatie gewoon goed koelt, dan valt de zwelling en dus de napijn heel erg mee. En gewoon alvast een pijnstiller nemen vlak voordat de verdoving uitwerkt, dan loopt dat mooi in elkaar over ;)
Succes en sterkte! Laat je weten hoe het gegaan is?
ma, 06/14/2010 - 10:35 Permalink
ikke48

hALLO IVANKA,tjee dat klinkt bekend ,ook ik heb vorige week 2 wortelpuntoperatie s gehad op maandag,en verrek van de pijn in de 2 kiezen eronder,ook nog zo n raar gevoel nl als ik mijn lippen beweeg gaan ze natuurlijk over de hechtingen het voelt nog zo raar aan,lijkt wel wat verdoofd en pijn ,het zweet breekt me er van uit,ben gewoonweg beroerd ervan,ben benieuwd wat ze tegen je gaan zeggen,is het ook zo n kloppende rotpijn in de kiezen eronder?alsof ze gewoonweg nog ontstoken zijn?
Meid veel sterkte ,ik heb maar een afspraak met de huisarts erover gemaakt,daar ga ik vanmiddag naar toe.
ma, 06/14/2010 - 13:51 Permalink
Ivanka

Ja, precies hetzelfde gevoel alsof ze ontstoken zijn! Echt van die pijn die je tot in je oren voelt, bah!

Heb vanmorgen meteen naar het ziekenhuis gebeld en heb om half 4 een afspraak bij de kaakchirurg die me behandeld heeft vorige week. Word er onderhand een beetje gek van, deze hele toestand duurt al 2,5 jaar!

Jij ook veel sterkte! Ben benieuwd wat jouw huisarts ervan zegt.
Zal laten weten hoe het vanmiddag gegaan is!
ma, 06/14/2010 - 13:54 Permalink
ikke48

Huisarts zegt er kunnen alleen bacterien in komen door ingrepen,nl niet van binnen uit ???
Huisarts zegt dat het gebied van de kaken dicht is en alleen door handelingen bevuild kan raken en .
In ieder geval zegt hij ga maar terug.
Hoe is het met je afgelopen,wat zei de kaakchirurg erover,ben benieuwd?
sTERKTE IN IEDER GEVAL
di, 06/15/2010 - 10:39 Permalink
Ivanka

Ik heb een antibiotica kuur gekregen (voor de zoveelste keer *zucht*).
Had een bultje op mijn kaak (alwéér!), dat heeft de kaakchirurg gisteren kapot geduwd.. volgens hem was het een opgezet kliertje. Toen hij het kapot duwde kwam er een vieze smaak in mijn mond, maar de pijn was wel meteen weg..
Verder zei hij dat het te vroeg was om nu te oordelen; de wond van de ingreep moest eerst helen. Paar weekjes afwachten, als ik het dan nog niet vertrouw moet ik weer terug. Word langzaam moedeloos ervan :S
di, 06/15/2010 - 14:50 Permalink
-spatje-

nou ben vanmorgen wakker geworden met killing kiespijn, moet vanmiddag naar de tandarts aangezien 1 kies nog open ligt , die moet gevuld worden voor morgen, maar die andere kies wat al dicht was met een noodvulling klopt van alle kanten, ben zo zenuwachtig voor morgen, maar ook blij dat ik dan hopelijk ervan verlost ben

btw ik heb ook pijn aan de onderkaak, zou het mss stralingspijn zijn ?????

maar zijn jullie klachten weg na de wortelpuntoperatie, loop hier al vanaf november mee te kloten en ben het gewoon beu
wo, 06/16/2010 - 11:09 Permalink
peekje

Ik heb na twee maanden ook nog steeds last. Ook ik heb een antibioticakuurtje gekregen. Volgens de kaakchirurg heeft het bot 6 maanden nodig om te herstellen. Dan heeft het pas nut om een foto te maken, omdat dan de botaangroei dan goed te zien is. Als door de ontsteking(die er waarschijnlijk zit) een bult zichtbaar wordt aan de buitenkant, is er reden om terug te komen (dan moeten ze toch ingrijpen) werd mij gezegd. Misschien hebben jullie hier iets aan!
wo, 06/08/2011 - 22:30 Permalink