Mijn kroon ging wat los zitten, bij een bezoek bij mijn tandarts werd er gezegd dat het er niet zo goed uitzag. De wortel is schoongemaakt en de kroon er vervolgens extra stevig weer op gelijmd. Nu maar afwachten hoelang het blijft zitten werd er gezegd. Na een week kreeg ik alweer last, ik kon de kroon niet belasten en heb opnieuw een afspraak gemaakt. De tandarts heeft eea nagekeken en gezegd dat er wat beweging inzat maar dat het geen kwaad kon.
Na 2 weken weer een afspraak gemaakt want ik kreeg last van een vieze smaak in de mond en kon absoluut niet eten op die kant. Advies was om de kroon er tijdelijk af te halen en het bot/kaak/wortel de kans te geven om te herstellen. Na een maand kon de kroon weer geplaatst worden. Helaas omdat de kroon de vorige keer extra vast gelijmd was kreeg de tandarts deze er niet af. Dus een paar spuiten in mijn mond en werd de kroon getrokken. Vervolgens is de helft in mijn kaak blijven zitten en moet ik nu naar de kaakchirug zodat de rest eruit gehaald kan worden. De kroon is niet meer bruikbaar en nu moet er een implantaat in plus een nieuwe kroon:kosten rond de 1500 euro (als het niet meer is).
Wat moet ik hiermee aan, wie kan mij een goed advies geven. Ik vind het zeer vervelend allemaal en wil ook geen bonje hebben met mijn tandarts maar wordt nu op deze manier wel voor veel kosten geplaatst.Kan ik de tandarts op het bovenstaande aansprakelijk stellen?
Na 2 weken weer een afspraak gemaakt want ik kreeg last van een vieze smaak in de mond en kon absoluut niet eten op die kant. Advies was om de kroon er tijdelijk af te halen en het bot/kaak/wortel de kans te geven om te herstellen. Na een maand kon de kroon weer geplaatst worden. Helaas omdat de kroon de vorige keer extra vast gelijmd was kreeg de tandarts deze er niet af. Dus een paar spuiten in mijn mond en werd de kroon getrokken. Vervolgens is de helft in mijn kaak blijven zitten en moet ik nu naar de kaakchirug zodat de rest eruit gehaald kan worden. De kroon is niet meer bruikbaar en nu moet er een implantaat in plus een nieuwe kroon:kosten rond de 1500 euro (als het niet meer is).
Wat moet ik hiermee aan, wie kan mij een goed advies geven. Ik vind het zeer vervelend allemaal en wil ook geen bonje hebben met mijn tandarts maar wordt nu op deze manier wel voor veel kosten geplaatst.Kan ik de tandarts op het bovenstaande aansprakelijk stellen?
Re: probleem met mijn kroon
Als u de tandarts aansprakelijk stelt heeft u in principe wel de 'bonje' die u niet wilt: u moet dan een andere tandarts zoeken. Bovendien heeft zoiets alleen zin als u kunt aantonen dat er een fout is gemaakt. Dat is lastig en het is ook een lange en moeizame weg om uw gelijk te krijgen en dan nog de kosten vergoed ter krijgen. Het lijkt me beter dat u nog eens met de tandarts nagaat waar het precies mis is gegaan, mogelijk zijn er factoren in het spel die de tandarts niet verweten kunnen worden.
Re: probleem met mijn kroon
Zal zeker nog met mijn tandarts praten maar ik was benieuwd naar een deskundig advies of bruikbare tips via deze site. Naar mijn idee had de tandarts beter gelijk de kroon tijdelijk eruit kunnen halen ipv extra vast te lijmen. Volgens mij is het hier fout gegaa en zat ik nu niet met deze kosten