Hallo, ik heb heb nu een jaar lang een beugel en ongeveer 2 maanden elastiekjes voor mijn tanden.
Maar nu heb ik sinds kort een spleetje tussen mijn 2 grote boven tanden, en ik voel dat ook. Ik vind het niet heel erg maar het moet zeker niet groter worden.
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat als de beugel eruit gaat het spleetje weer weg gaat of is dat niet zo?
En komt het door mijn beugel of door mijn elastiekjes die van 2 onder naar 1 boven gaan. :smt017
Alvast bedankt!
Maar nu heb ik sinds kort een spleetje tussen mijn 2 grote boven tanden, en ik voel dat ook. Ik vind het niet heel erg maar het moet zeker niet groter worden.
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat als de beugel eruit gaat het spleetje weer weg gaat of is dat niet zo?
En komt het door mijn beugel of door mijn elastiekjes die van 2 onder naar 1 boven gaan. :smt017
Alvast bedankt!
Re: Spleetje tussen voortanden door beugel?
Ik heb het ook eens gehad, toen mijn beugel er vier maanden in zat kwam er een prachtig spleetje tevoorschijn. Meldde ik aan de ortho, die was er wel tevreden mee. En hopla, het groeide weer op zijn plaats. Nu merk ik ook ietsje meer afstand. Denk dat het gewoon bij het beugelen hoort :)
Groetjes
Ik heb nog een behoorlijke spleet bij mn hoektand, en volgens de ortho gaat hij wel dicht uitzichzelf, maar ik hoor van anderen weer dat dat onzin is.
Gr