Facings; doen of niet?

Author:
glas zuurtje
Posted:
di, 06/15/2010 - 20:05
Hallo, ik ben een vrouw van achterin de 30 en na mijn zwangerschap zijn de twee buitenste voorsnijtanden over de twee binnenste voorsnijtanden heen gaan drukken, die nu dus naar achter staan. Van 1 snijtand mis ik al 30 jaar een stukje, maar nu deze naar achter staat, vind ik mezelf net dracula. Mijn tanden zijn ook geel en doorschijnend. Verder heb ik een gezond gebit.

Ik heb op mijn 12e en 19e al met brackets gelopen en volgens mij is dat ook niet echt gezond voor je tanden.

Ik zit nu te denken aan facings, maar heb een paar vragen:

1) blijft de oorspronkelijke tand in originele staat behouden of wordt er een laagje van je tand afgeschuurd met blijvende schade? Ik lees hier verschillende verhalen over; je hebt zg. facings en lensfacings, klopt dat?

2) als ik eerst mijn tanden laat bleken en daarna een stukje aan mijn voortand laat zetten, hoe zit het dan als de rest van mijn tanden weer geel wordt of als ik alles weer laat bleken? Vergeelt of bleekt dat stukje dan mee?

3) bestaat de mogelijkheid om een stukje van de twee buitenste voorsnijtanden af te slijpen zodat het niet zo stoort dat ze over de binnenste voorsnijtanden heen vallen?

Alvast bedankt.
glas zuurtje

Ja, over de nadelen hebben ze het niet zo. Alleen maar successtory's en prachtplaatjes op sites van bijv. Kleinsman en Kleinsman.
Ik heb op zich mooie en gezonde tanden, alleen een beetje geel en een beetje scheefstand en ik denk dat ik het probleem erger maak dan dat het is.
Wil denk ik wel een beugel, want die scheefstand irriteert me wel!
wo, 06/16/2010 - 21:26 Permalink
vV

bij scheefstand is ortho nog altijd eerste keus. inderdaad heel veel mooie plaatjes op diverse sites, maar als je helemaal goed gaat kijken (en weet waarnaar je moet kijken) is het het vaak toch net niet... Zeker als je dan ook nog weet wat het prijskaartje was. Valt mij heel vaak op dat ze de moeite bv niet nemen als ze toch bezig zijn de tandvleeslijn ook te corrigeren, waardoor het er vaak toch een beetje vreemd uit blijft zien.
do, 06/17/2010 - 19:20 Permalink