Hallo,
Graag zou ik jullie advies vragen bij het volgende.
Sinds 2 jaar krijg ik regelmatig last van zenuwpijn aan verschillende kiezen.
Steeds dus een pijnlijke wortelkanaalbehandeling en heel erg veel ellende met antibiotica en een aantal keer per kies terug naar de tandarts.
In januari van dit jaar werd ik onder narcose geholpen en werd mijn gebit 'in orde gemaakt'.
Ik dacht dat ik nu van de ellende af zou zijn, maar het tegendeel blijkt waar.
De 'napijn' die ik na de 5 uur durende narcosebehandeling had, is nog steeds niet weg.
Mij is wijsgemaakt dat dit een half jaar kan duren, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik heb het tenminste nog nooit gehoord, dat je een half jaar napijn hebt na een tandartsbehandeling.
Afijn. De verzekering doet niet meer mee.
Ik zit over het budget heen en moet nu ALLE kosten zelf betalen. Van consult, tot angstbehandeling, tot materiaal en uren.
Ik ben 23, en rondkomen is zo al heel erg moeilijk.
Nu weer 2 kiezen met - naar mijn idee - beginnende zenuwpijn.
Het zeurt en klopt maar het komt en gaat. Bij bukken is het erger, soms is het even helemaal weg.
Ik wordt er moe van. Steeds is er ergens pijn in mijn gebit.
Ik ben zelfs naar een psycholoog gegaan om van mijn angst af te komen en te kijken of de pijn niet psychisch kan zijn.
Nooit meer kan ik eten waar ik zin in heb. Warm doet pijn, koud doet pijn, bijten gaat slecht en slikken is ook pijnlijk. Ik ben al ruim 12 kg afgevallen (en dat is niet gewenst!) van stress en niet kunnen eten.
Wat is nu wijsheid? Wat kan ik het beste laten doen?!
En ja, de goedkoopste oplossing zal gedaan moeten worden, want het geld is gewoon op.
Er is een lening afgesloten om de narcosebehandeling te kunnen afbetalen, ik kan me geen dure behandelingen meer veroorloven.
Maar ik ben 23 en wordt zo ongeveer depressief van deze toestand.
Een consult is al duur genoeg, laat staan een foto maken of een wortelkanaalbehandeling.
Ik zat er aan te denken om alles te laten trekken, mijn gebit heeft zo'n slechte kwaliteit.
Maar ja, 23.... en dan? En daarbij, ik krijg natuurlijk niemand gevonden die op 23 jarige leeftijd een heel gebit gaat trekken!
Wat is jullie advies?
Graag zou ik jullie advies vragen bij het volgende.
Sinds 2 jaar krijg ik regelmatig last van zenuwpijn aan verschillende kiezen.
Steeds dus een pijnlijke wortelkanaalbehandeling en heel erg veel ellende met antibiotica en een aantal keer per kies terug naar de tandarts.
In januari van dit jaar werd ik onder narcose geholpen en werd mijn gebit 'in orde gemaakt'.
Ik dacht dat ik nu van de ellende af zou zijn, maar het tegendeel blijkt waar.
De 'napijn' die ik na de 5 uur durende narcosebehandeling had, is nog steeds niet weg.
Mij is wijsgemaakt dat dit een half jaar kan duren, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ik heb het tenminste nog nooit gehoord, dat je een half jaar napijn hebt na een tandartsbehandeling.
Afijn. De verzekering doet niet meer mee.
Ik zit over het budget heen en moet nu ALLE kosten zelf betalen. Van consult, tot angstbehandeling, tot materiaal en uren.
Ik ben 23, en rondkomen is zo al heel erg moeilijk.
Nu weer 2 kiezen met - naar mijn idee - beginnende zenuwpijn.
Het zeurt en klopt maar het komt en gaat. Bij bukken is het erger, soms is het even helemaal weg.
Ik wordt er moe van. Steeds is er ergens pijn in mijn gebit.
Ik ben zelfs naar een psycholoog gegaan om van mijn angst af te komen en te kijken of de pijn niet psychisch kan zijn.
Nooit meer kan ik eten waar ik zin in heb. Warm doet pijn, koud doet pijn, bijten gaat slecht en slikken is ook pijnlijk. Ik ben al ruim 12 kg afgevallen (en dat is niet gewenst!) van stress en niet kunnen eten.
Wat is nu wijsheid? Wat kan ik het beste laten doen?!
En ja, de goedkoopste oplossing zal gedaan moeten worden, want het geld is gewoon op.
Er is een lening afgesloten om de narcosebehandeling te kunnen afbetalen, ik kan me geen dure behandelingen meer veroorloven.
Maar ik ben 23 en wordt zo ongeveer depressief van deze toestand.
Een consult is al duur genoeg, laat staan een foto maken of een wortelkanaalbehandeling.
Ik zat er aan te denken om alles te laten trekken, mijn gebit heeft zo'n slechte kwaliteit.
Maar ja, 23.... en dan? En daarbij, ik krijg natuurlijk niemand gevonden die op 23 jarige leeftijd een heel gebit gaat trekken!
Wat is jullie advies?
Re: Geen geld meer, veel pijn en heel bang.
Als je iedere dag met pijn moeten lopen en vooral in de mond,kan ik me voorstellen dat je ellendig bent dag in en dag uit.
Je kan je toch extra laten verzekeren nu bij cz betaal je 27.50 per maand extra en vergoeding is dan 1150 euro per jaar...Maar je moet 25% van iedere behandeling zelf betalen,dus jah eind van de rit,als je 't bedrag op maakt kost 't je nog eens extra ongeveer 300 euro of zelfs meer..
Ja,als je pijn in 't lichaam hebt,dan word je geholpen,maar met pijn in de mond moet je blijven lopen als je financieel niks kan...
Als je tanden goed zijn,dan ga ze vooral niet trekken....
Je bent nog zo jong en je gaat straks ook werken en meer verdienen..
Zet dan iedere maand een bedrag opzij voor evt tandartskosten..
Tandarts is een luxe geworden,heb je goede tanden dan mag je van geluk spreken.
En wat betreft iedere keer jou pijnen....
Ik heb totaal geen idee waar 't vandaan kan komen.
Ik kan je daar niet bij helpen.. sorry.
En wat betreft angst,de spuiten die zorgen soms effe voor ongemak,maar dat is maar even en daarna voel je niks meer...Ik had ook veel angst voor de tandarts,maar achteraf meer voor de geluiden als voor de pijnen,dat maakt 't zo eng,die geluiden...
Pijnen met evt boren of trekken is er niet meer bij,je kan tegenwoordig mediteren in de stoel,hihi grapje ik snap je wel.
Je bent 23 jaar,je hebt nog een heel leven voor je en als je je laat helpen,ben je 't over een paar jaartjes helemaal vegeten.
Ik snap jou heel goed.Hoe langer jij dit uitsteld hoe meer angst je ontwikkeld en de angst is eigenlijk niks meer dan een horrorfilm die jij zelf maakt,wat niet op waarheid is gebaseerd.
Wij maken zelf een film van evt gebeurtenissen in de toekomst en van de 40 keer komt die film 39 keer niet uit.Achteraf valt 't altijd reuze mee.
Ik wens je veel succes
maar wat als het niet helpt? en het alleen maar eger word en straks erg in de schulden zit voor je tanden, ik leef toch ook niet echt graag onder een brug, alleen omdat het om me tanden gaat...ik loop ook bij pscycholoog hiervoor, dat ik depressief ben van al die ellende en pijn...zij zegt ook vaak, het maakt niet uit hoeveel het kost het gaat om je gezondheid...oke dus straks sta je 10.000 in de min en komt er een deurwaarde! wat is wijs dan...soms denk ik ook gewoon laat alles trekken, juist om me gezondheid...en juist om me fysieke toestand..rust kwa geld en kwa pijn...nu reaperen ze wat maar het komt toch terug of word erger!
ik kan er soms gewoon kwaad om worden dat mensen er zo makkelijk over praten, dan denk ik hun hebben makkelijke praten..maar het gaat om jou gezondheid en je fysieke toestand, ik snap dat je die pijn niet meer trekt en geldproblemen ook nie...
ik ben zelf 23, heb al meer dan 1 jaar veel pijn, gebit slechte staat, heb ook al veel geld besteed, nu denk ik kiezen gaan er toch wel uit, met dit gebit zoals ik over mezelf spreek gaat het geen 10 of 20 jaar mee waarom niet gelijk alles laten trekken, ik wil je niks aanpraten..want ik zit zelf ook in dubio en of hun het doen, het liefst behoud ik ook me eigen tanden, hoop ook dat jij het kan en niet teveel in schulden kom!
Veel succes in ieder geval
- Check bij de gemeente of je in aanmerking komt voor bijzondere bijstand of een andere regeling voor mensen die hun ziektekosten niet meer kunnen betalen.
- Als je verzekering niet meer wil betalen, zal dat gelden voor dit jaar. Vanaf volgend jaar kom je weer voor de jaarlijkse vergoeding in aanmerking. Kijk of je hier iets mee kunt.
- Soms is een kunstgebit de beste oplossing, maar soms vergissen mensen zich hierin. Mijn vader dacht ook met een gebit verlost te zijn van alles, maar loopt nu al 30 jaar te hannesen met die dingen. Hij heeft een hele la vol met diverse modellen, maar niks blijft zitten. Nu, op z'n 80e is hij aan de implantaten begonnen.
Hij had vooraf kunnen weten waarom een kunstgebit hem niet zou helpen, alleen maar voor andere ellende zou zorgen. Probeer dus uit te vissen of een kunstgebit ECHT het einde betekent van alle ellende, zodat je niet met nieuwe ellende komt te zitten.
Denk ook eens aan een hele andere invalshoek van je problemen. Zoals een bezoek aan de neuroloog. Hij heeft verstand van zenuwen, kan je misschien meer duidelijkheid geven over de achtergrond van (jouw) zenuwklachten.
Of een pijnpoli?
Misschien een kaakfysiotherapeut?
Ik ben erg verbaasd over de 5 uur durende narcosebehandeling. Misschien dat een anesthesist je iets vertellen over de mogelijke bijwerkingen hiervan.
De laatste mogelijkheden vallen voor een groot deel onder je basisverzekering. Dan kun je op kosten daarvan nog even verder zoeken naar een oplossing.