wijsheidstand laten verwijderen en antagonist?

Author:
jefke
Posted:
do, 06/10/2010 - 13:00
Hallo allen,

Ik heb een wijsheidstand die scheef in men kaak zit en daardoor niet doorkomt.

Omdat deze wijsheidstand schuin zit (tegen een andere kies) en dus niet doorkomt, moet ik deze laten verwijderen. Ik vind dit een normale oplossing en snap wel dat die verwijderd moet worden, maar wat ik niet snap ik dat men tandarts ook zegt dat de antagonist verwijderd moet worden.

Waarom moet ik een antagonist laten verwijderen?

Ik vermoed dat ze wil zeggen dat die antagonist geen nut meer heeft doordat er toch geen tand onder staat , maar ik zie er wel tegen op om een gezonde tand te laten trekken en zie niet goed in waarom dit echt moet.
TechniekerJeetje

Waarschijnlijk is dit ook een verstandskies (wijsheidstand), als er niks mee aan de hand is kan hij inderdaad blijven zitten, maar als je er toch bent.... Komt vaker voor dat boven en onder in èèn keer gedaan worden. Scheelt op den duur natuurlijk ook weer een bezoekje aan de tandarts he? Je hoeft dan in totaal maar twee keer voor de verstandskiezen i.p.v. 4 keer! In de regel gaat het uiteindelijk toch vaak mis met verstandskiezen, omdat het goed schoonhouden achter in de mond nog wel eens een probleem geeft.

Groet en zo.
do, 06/10/2010 - 18:03 Permalink
jefke

Waarschijnlijk is dit ook een verstandskies (wijsheidstand), als er niks mee aan de hand is kan hij inderdaad blijven zitten, maar als je er toch bent.... Komt vaker voor dat boven en onder in èèn keer gedaan worden. Scheelt op den duur natuurlijk ook weer een bezoekje aan de tandarts he? Je hoeft dan in totaal maar twee keer voor de verstandskiezen i.p.v. 4 keer! In de regel gaat het uiteindelijk toch vaak mis met verstandskiezen, omdat het goed schoonhouden achter in de mond nog wel eens een probleem geeft.

Groet en zo.

Hallo,

het is inderdaad een wijsheidstand die antagonist...., maar eerlijk gezegd: ik zie niet in waarom ik een perfect gezonde tand zou moeten laten trekken gewoon omdat de tand eronder weg is.

Ik heb 4 wijsheidstanden waarvan er 3 perfect zijn doorgekomen. Er is er nu 1 die niet goed doorkomt (scheef staat) en die ik moet laten trekken, maar die andere 3 die zijn goed en ik zie niet in waarom ikn die dan moet weg laten nemen.
za, 06/12/2010 - 19:46 Permalink