Pijn in voortand

Author:
nadiahussain
Posted:
za, 06/26/2010 - 22:15
Hallo,

Ik heb al heel erg lang pijn in mijn voortand(en). Dit gebeurt vaak als ik warme en koude dingen eet/drink. De pijn blijft 10 minuten hangen.

Nog verdere informatie over mij, misschien zit hier wel de oorzaak in :

- 1 jaar geleden had ik een tandvleesontsteking in me voortand. Voortand werd geboord en toen ging het over.
- Paar maanden later weer een tanvleesontsteking, maar dan de andere kant. Dit keer heviger. Dikke gezicht, meer pijn. Naar kaakchirurg gegaan, wortelkanaalbehandeling gedaan.

Toen bleek alles goed te zijn, maar ik had wel veel pijn als ik koude en warme dingen dronk/at.
Ik ben hiervoor nooit naar de tandarts/huisarts gegaan omdat ik dacht dat ik gewoon overgevoelige tanden had, en dat is normaal.
Ik ben toen Elmex (groene versie) tandpasta gaan gebruiken, maar het hielp niks.
Nu heb ik bijna altijd pijn als ik iets eet. Ik heb wat zitten rondsnuffelen op internet en misschien heb ik een zenuwontsteking.

Ik heb pijn in mijn voortand, maar de tand die ernaast zit, die doet dan ook voor de helft pijn. (Dat is de tand waar ik een ontsteking heb gehad.
Ik moet nog een beugel voor mijn scheve tanden, maar eerst wil ik weten wat er met mijn tanden aan de hand is.

Alvast bedankt allemaal :smt006
Illuminus

Je beschrijft meerdere behandelingen en symptomen die door elkaar lopen, dit is bij uitstek iets dat door je eigen tandarts even bekeken moet worden.

Warm/koude gevoeligheid duidt op een geirriteerde tandzenuw. Pijn die 10 minuten blijft hangen is wat teveel van het goede, dus zeker even naar laten kijken.

Voor wat betreft de tand met de wortelkanaalbehandeling, ook even door de tandarts naar laten kijken wat hier speelt.

Succes!
ma, 06/28/2010 - 08:35 Permalink