Mijn beugel

Author:
voor.Lisa
Posted:
wo, 03/03/2010 - 18:35
Alweer bijna een jaar geleden plaatste ik hier een topic over het nemen van een beugel. Aangezien ik geen gunstige verzekering had heb ik tot het nieuwe jaar gewacht. En vandaag was het dan zover, ik heb mijn beugel!
Voelt wel vreemd hoor. Opzich weinig pijn, geen uitgescheurde mond en nog geen blaren. Geen verkeerd begin dus. Wel moet ik zeggen dat ik er wat raar uit zie met dichte mond. Je kunt goed zien dat er iets niet klopt en me mond dus goed vol zit :P Me baas begon meteen te lachen en doet me steeds na. Maar goed ik zeg maar zo, wat is nou één jaar van je hele leven.
Oh wel één klein nadeel. Me buik is aardig aan het knorren en eten gaat lastig worden. Aan de onderkant hebben ze vier "kussentjes" (zie foto's) geplaatst zodat ik de beugel niet kapot kan bijten, maar daardoor raak ik geen enkele tand/kies. Hooguit iets me voortanden als ik me bovenkaak iets naar achter haal. Zo dus maar aan de soep.
Hieronder de eerste foto's:
Attach
voor.Lisa

Inmiddels 16 weken onderweg en vandaag bij het maken van de volgende afspraak begreep ik dat er al een afdruk gemaakt gaat worden voor de spalkjes! De orthodontist zei wel dat het snel ging, maar dat het inderdaad al zo ver is? Ik ging eigenlijk gewoon heel makkelijk uit van een jaar. Ik zit straks nog niet eens op een half jaar! Vanwege hun vakantiesluiting heb ik nu pas over 7 weken een afspraak dus ik hoop dat het dan straks inderdaad helemaal strak staat. Voor mijn gevoel kan het nog wel wat mooier in de rij staan.
En dan nu meteen even een kleine overzicht:
Attach
wo, 06/23/2010 - 15:56 Permalink
cosmogirl

Wow! :o Wat gaat dat snel, lekker zeg! Grappig, je bovengebit leek bij aanvang wel een beetje op het mijne voordat ik begon met beugelen. Ook de ene voortand over de ander en de hoektanden wat ''hoger''. Waar heb je de elastiekjes voor gekregen? Ik heb tot nu toe nooit iets anders gehad dan een nieuwe draad, terwijl 'ie er al bijna driekwart jaar in zit :smt017
ma, 06/28/2010 - 23:42 Permalink
voor.Lisa

Ja ik keek er ook wel van op hoor! :smt003 Haast te snel. Maar de elastiekjes zijn er voor dat me bovengebit naar achter wordt gehaald. (als ik het zo goed zeg) Als mijn tanden op elkaar staan zit er namelijk een aardig ruimte tussen.
do, 07/01/2010 - 19:49 Permalink
Aatje8

Heyy ik heb precies hetzelfde, mijn onderkaak moet ook naar voren/ boven naar achteren en ze hebben ook elastiekjes en kussentjes geplaatst maar kan mijn mond ook niet meer dicht doen (alleen onderkant voortanden die op de kussentjes steunen) en dit wordt nu wel erg vervelend. Hoe lang bleef jij kampen met dit probleem? hoe lang moeten we dus ongeveer aan de soep blijven?
wo, 10/04/2017 - 11:33 Permalink