Ik heb aan beide zijden een beetverhoging gekregen (ivm beugel). Aan de ene kant gewoon op 2 aparte kiezen. Aan de andere kant OVER 2 kiezen heen, dus de ruimte tussen de kiezen is bedekt. Flossen is bijvoorbeeld niet meer mogelijk. Eergisteren was ik nog bij de ortho en die zei dat ik alles goed schoon hield.
NB De beetverhoging zit boven, de beugel heb ik alleen onder.
Maar sinds gisteravond heb ik vanaf 1 van die kiezen, onder de grote beetverhoging, uitstraling naar mijn slaap toe. Kan dit nou toch een gaatje zijn (bijvoorbeeld omdat de beetverhoging een beginnend gaatje heeft afgedekt, dat zich nu verder kon ontwikkelen, of omdat er iets tussen mijn kiezen is gekomen), of moet ik aan hele andere dingen denken?
Eind juli heb ik een afspraak met de tandarts staan voor controle, maar na dit weekend ga ik op vakantie. Is het voldoende om paracetamol mee te nemen voor als de uitstraling erger wordt?
NB De beetverhoging zit boven, de beugel heb ik alleen onder.
Maar sinds gisteravond heb ik vanaf 1 van die kiezen, onder de grote beetverhoging, uitstraling naar mijn slaap toe. Kan dit nou toch een gaatje zijn (bijvoorbeeld omdat de beetverhoging een beginnend gaatje heeft afgedekt, dat zich nu verder kon ontwikkelen, of omdat er iets tussen mijn kiezen is gekomen), of moet ik aan hele andere dingen denken?
Eind juli heb ik een afspraak met de tandarts staan voor controle, maar na dit weekend ga ik op vakantie. Is het voldoende om paracetamol mee te nemen voor als de uitstraling erger wordt?
Re: Kan een beetverhoging gaatjes veroorzaken?
Misschien overbelasting, omdat er nu meer druk op de kies staat? Uit ervaring weet ik dat overbelasting zowel pijn in een element zelf als pijn in kaakspieren en/of -gewricht kan geven.
Ja, en ik sluit ook niet uit dat het psychisch is. Ik heb namelijk nooit wat met mijn tanden (het laatste 'probleem' was 29 jaar geleden....) en deze vakantie is belangrijk voor me. Zul je net zien dat er dan iets tussenkomt. Dus dat ik deze pijn nu zelf over me afroep.
Maar goed, ik heb een mailtje gekregen van de vervanger van mijn tandarts, en die wil even telefonisch overleg. Misschien geeft dat duidelijkheid en/of rust.
Hij denkt dat er iets tussen mijn tanden heeft gezeten dat heeft geïrriteerd, met goed poetsen is dat weggegaan. Advies: lekker op vakantie gaan.
Er stond toch al een controle gepland voor na mijn vakantie, en dan kijken we wel verder.
Klopt, dat is zeer waarschijnlijk.