update op me vorige verhaal!
naar kaakchirurg geweest, kies 37 van de apex word over 2 weken getrokken, geen geld voor implantaat duss...das klotee! 46 waar ik last heb van na het het vullen van 29-4 en voor terug ben gekomen, was toen niks te zien, bobbeltje zit er nog, hij scheen ofzo met een warmte lampje weet nie wat het was, maar toen deed het wel zeer, hij verwees me door naar tandarts voor of wortelkanaal of trekken, vanwege dat de kies dood aan gaan is. dit is nog meer het 4e gaatje/4e kies van de 10 gaatjes die zijn gebeurd, hij zegt vaak de tandarts: de carries zit zo diep ja kan wel endo worden enz...ik wil nie nog meer endo's ben het wel een beetje zat elke keer met pijn lopen en dat het naar me wortelpunten trekt...
op briefje naar de tandarts stond: pultitis, ik vroeg me af wat dat is!
naar kaakchirurg geweest, kies 37 van de apex word over 2 weken getrokken, geen geld voor implantaat duss...das klotee! 46 waar ik last heb van na het het vullen van 29-4 en voor terug ben gekomen, was toen niks te zien, bobbeltje zit er nog, hij scheen ofzo met een warmte lampje weet nie wat het was, maar toen deed het wel zeer, hij verwees me door naar tandarts voor of wortelkanaal of trekken, vanwege dat de kies dood aan gaan is. dit is nog meer het 4e gaatje/4e kies van de 10 gaatjes die zijn gebeurd, hij zegt vaak de tandarts: de carries zit zo diep ja kan wel endo worden enz...ik wil nie nog meer endo's ben het wel een beetje zat elke keer met pijn lopen en dat het naar me wortelpunten trekt...
op briefje naar de tandarts stond: pultitis, ik vroeg me af wat dat is!
Re: trekken en endo of ook trekken
Pulpitis betekent dat de kanaalinhoud ontstoken is en dan kom je niet onder een endo uit :-?
( "itis" staat voor onsteking en de pulpa is de holte in je kies waar de zenuw en bloevaatjes zitten )
Groetjes Saskia :wink:
nouja net voor dat ik naar de tandarts moest was het alleen nog maar gevoelig de laatste dag, terwijl ik daarvoor bijna uitschreeuwde en de kaakchirurg die ging met iets over die randen deed ook erg zeer, en met volgens mij een warm lampje erop dat deed ook erg zeer, maar toen was ik dus bij de tandarts hij tikte erop deed dus geen pijn, hij zei word geen endo, ik zo huh maar kaakchirurg dacht over wortelpunonsteking, en bobbeltje zit er nog steeds, en ik zei langs de randen doet het zeer dus hij dat gedaan dat deed wel pijn, dus antibiotica gehad. is nu alleen gevoelig en scheuten met vlagen het komt opeens op en dan dnek ik bel de tandarts onmiddelijk:S, hij had ook geen foto gemaakt, want volgens hem was er niks te zien en had hij al foto gemaakt 18 mei dus 1,5 maand geleden..ik weet het nie, maar lijkt alsof ze het vullen het gevoeliger word en blijft hij zegt dan ook vaak bij meerdere kiezen kan endo worden...maar als een kies uit veel vulling bestaat is toch ook niet goed meerdere kiezen?
Ga eens naar een andere ta voor een second opinion :wink: ...ik zou geen risico nemen en dat zeker even doen!
succes hoor...groetjes Saskia
ja das vaag he, de kaakchirurg zei ook hoop niet dat ie kies al behoorlijk aan het afsterven is, vooral dat warme lampje deed zeer, en nu heb ik soms pijn dan zet het 1 uur op, maar hij had 24 juni geen foto gemaakt:S vreemd hor, laatste was 18 mei en die tijd kan je behoorlijk veel zien toch
ben toch heel benieuwd hoe dit afloopt...ik zou ff 2nd opinion doen hoor, is geen moeite en een andere visie is altijd fijn !
Succes en hou me op de hoogte :wink:
Groetjes, Saskia :D
nee er zijn geen fotos gemaakt dat is het gekke! al tijdje geleden 18 mei, maar in die tijd kan er toch wel wat veranderen, maja ff afwachten heb dit jaar veel gehad van botonsteking 2 keer, 1 keer wkb en apex en die kies van wkb/apex gaat er deze of volgende week uit! ff bellen want had hem eigenlijk afgezegd omdat ik meer last had van die andere kant, maar nu toch die kies van die wkb/apex..aan de ene kant is echt opluchting die kies er eindelijk uit maar aan de andere kant, kan geen nieuwe kies betalen en aan precies dezelfde kant zit me melkkies die niet echt lang mee kan gaan, dus jaa dat word vroeg een plaatje ofzo. heb helaas nog 5 gaatjes te gaan, heb er nu 5 of gehad...en veel kiezen kunnen dus ook juist gevoeliger worden zitten allemaal bij de zenuw. maja me hele mond doet zeer, maar hoop 2011 fris temoet te gaan, alleen blijf die kaaksyndroom en broze tanden houden en kiesjes missen
ik hou je op de hoogte, thanx voor luisteren!
Nou, ik voel erg met je mee, hoor...zit zelf dinsdag ook bij de kaakchirurg voor de een kies waar al 2 x een apex aan gedaan is en nu weer opspeelt :cry:
Dus hij gaat het weer openmaken via de zijkant en het proberen voor de 3e x schoon te maken....is sowieso niet gunstig voor eenm 3e keer :o ..maar mocht hij een fractuur in de wortel aantreffen, dan moet ie er ook uit :x ik ben ook veel te jong om een kies te missen en wil geen plaatje !
Dus dan moet ik eerst met een gat lopen en zo snel mogelijk een brug laten maken.
Het voelt zo niet goed....werk zelf in een tandartspraktijk als preventie-stoelassistente en wil dus geen kies missen !!!
je hoort het nog !!
XXX Sas