Pijn na het vullen, wortelkanaalbehandeling nodig?

Author:
paulinevandrie
Posted:
za, 07/03/2010 - 19:36
Hallo,

Donderdag op controle geweest en had een gaatje.
Dit kon gezien de planning gelijk gevuld worden, maar ik wil altijd zonder verdoving.
Nu bleek het dieper te zijn dan gedacht en moest hij tot de wortel gaan, pijn niet normaal!
De eerste nacht kon ik niet slapen van de pijn, nu 2 dagen later voel ik het nog best wel ( vooral warm en koud en eten) niet de hele dag maar telkens schokjes.
Ik ga over 3 weken op vakantie en zou dan niet graag met die pijn zitten.
Ik heb geen flauw idee maar de tandarts zijn dat het kon zijn dat ik een wortelkanaal behandeling nodig had.

Is het handig terug te gaan? Te bellen? Of is dit de napijn? En hoelang mag dat aanhouden.
saskiaE

Hallo Pauline,

Als tijdens het vullen blijkt dat je in de pulpa terecht komt, ( de holte in je kies waar "de zenuw" zit ) , dan moet er meteen een kanaalbehandeling gedaan worden....als het erg diep is maar je zit nog niet in de pulpa dan kan je het proberen met een onderlaag en dan gewoon vullen...en dan kijken of er geen klachten komen !
Het is wachten op ellende als je de pulpa bereikt en geen kanaalbehandeling doet....dus ik zou zeker even bellen en dan gewoon vragen hoe diep het precies was! Je kan sowieso naklachten hebben na het vullen van een diepe caviteit ( warm/koud en druk ) je moet de kies dan gewoon ontzien met eten en extreme kou en warmte ( ijs / hete koffie of thee )
Zie het als een blauwe plek, die blijft ook langer als je er elke keer een schop tegen aan geeft :wink:
di, 07/06/2010 - 18:24 Permalink