Tandvleesonsteking zonder bloed?

Author:
Jippus
Posted:
vr, 07/09/2010 - 11:04
Er werd mij door de ta verteld dat ik last had van ontstekingen in mijn tandvlees en daarom schoon moet maken met ragers. Ik gebruik al enige tijd ragers, tandenstokers én flossdraad.
Alleen bij gebruik van de ragers bloed mijn tandvlees soms op de onstoken plekken, maar dan moet ik echt heel lang en hard heen en weer gaan met die dingen. Als ik ze gewoon rustig heen en weer beweeg (zoals geadviseerd) dan komt er geen bloed. Maar dan heb ik weer het idee dat ik niet goed schoonmaak....
Ik heb net een hele tijd bij de twee probleemplekken gestokerd en geflost en flink tekeer gegaan zeg maar, ook onder het tandvlees proberen te komen met de flosdraad, maar er komt geen bloed tevoorschijn.

Bij de plekken waar het tandvlees ontstoken zou zijn heb ik heel veel pijn bij kauwen.

Is er nu iets met mijn tandvlees of zijn mijn wortels ontstoken? Want de pijn voelt dieper dan tandvlees.Maar ik ga niet graag in discussie met de ta. Vandaar dat ik eerst hier mijn vraag stel.
Spiegeltje

Als je tandvlees makkelijk bloedt is sprake van een ontsteking. Maar je kunt niet altijd stellen dat als het tandvlees niet bloedt dan ook geen sprake is van een ontsteking. Bekend is bijvoorbeeld dat bij rokers het tandvlees minder goed wordt doorbloed. Ontstekingen vallen dan minder snel op door bloeden, maar kunnen wel degelijk aanwezig zijn. Of dat bij u speelt weet ik natuurlijk niet. Maar de tandarts kan ook aan andere symptomen zien of het tandvlees is ontstoken.
vr, 07/09/2010 - 15:04 Permalink
Jippus

Bedankt voor het antwoord :)
Ik rook niet, nooit gedaan ook.
De pijn voelt aan alsof er een naald heel diep in mijn tandvlees gestoken word. Zo'n soort scherpe pijn. Dat was nog niet toen ik bij de ta was, toen was het meer een zeurend soort pijn. Niet echt erg.
vr, 07/09/2010 - 17:01 Permalink