Ontstoken tandvlees door schuin staande kies!?!

Author:
Mister Marv
Posted:
vr, 07/16/2010 - 14:26
Beste lezer,

Een aantal jaar geleden heeft de kaakchirurg aan de rechterkant van mijn gebit
een aantal kiezen verwijderd (verstandskiezen).
Dit moest omdat de onderste achterste kies tegen een andere kies aan duwde.
Het zelfde gold voor mijn verstandskies aan de bovenkant.

Nu heb ik twee kiezen die schuin staan waardoor er etensresten tussen gaat zitten.
Mijn tandarts adviseerde mij om mijn gebit te reinigen met tandenstokers, flossen enz enz.

Helaas :(

Niets helpt behalve bocasan. Wanneer ik dit produkt dagelijks gebruik, heb ik 1 a 2
dagen geen last van irritaties aan mijn tandvlees en een vreselijke mondgeur heb ik dan ook niet meer :smt005
Helaas is bocasan niet meer verkrijgbaar op lange termijn en vraag ik mij af of het niet beter is
als deze kiezen getrokken worden??

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want mijn tandarts heeft geen alternatief.

Met vriendelijke groet,

Marv
Spiegeltje

Een alternatief voor Bocasan is spoelen met waterstofperoxide 1,5%, verkrijgbaar als 1 op 1 met water te verdunnen 3% sterkte, bij de apotheek of "de betere" drogist. Maar dat is niet iets om langdurig te blijven gebruiken. Ik zou toch nog eens - eventueel na consult bij een mondhygieniste - kijken of je met tandenstokers en ragers (interdentale borsteltjes) de boel toch niet voldoende schoon kunt houden. Flossen is niet altijd effectief. Soms is daarvoor wel enige instructie nodig.

In een enkel geval wordt wel eens een kies getrokken in verband met problemen met schoonmaken maar dat is alleen een allerlaatste optie natuurlijk.Meestal gaat het dan om een kies achter in de mond, die kan worden gemist en een risico vormt voor andere kiezen en het tandvlees.

Overigens is het gebruik van tandenstokers e.d. noodzakelijk voor een goede mondhygiëne en gezond tandvlees, dus niet alleen bij die probleemkiezen
vr, 07/16/2010 - 16:51 Permalink