Mijn verhaal

Author:
Randy
Posted:
zo, 07/18/2010 - 15:37
Hoi iedereen, ik ben Randy en ik ben 18 jaar. Ik ben al 5 jaar niet bij de tandarts geweest. Vorig jaar is mijn moeder overleden en de afspraak bij de tandarts was 2 dagen voor haar overlijden maar ze had geen tijd om samen met mij te gaan. Mijn gebit was er slecht aan toe omdati k een beugel had die gleuven had gemaakt in mijn boven en onder hoektanden. Dit deed zo'n erge pijn dat ik niet meer durfde te poetsen. Nu zijn we ruimschoots een jaar verder en ik zit nu op begeleidend wonen en mijn gebit is er nu veel slechter aan toe. Kiezen achteraan zijn allebei tot op het tandvlees weggerot en mijn snij en hoektanden zijn al bijna helemaal weg. Ik durf tegen niemand er iets over te zeggen en ik heb het altijd verborgen kunnen houden. Ik lach op een andere manier, praat op een andere manier, eeet op een andere manier etc. ik kan mezelf niet meer zijn ik ga er aan kapot werkelijk waar. Wat moet ik doen?! Als ik naar de tandarts ga ben ik bang dat hij alles eruit trekt en ik een kunstgebit moet betalen wat ik nooit kan. Ik hoop dat jullie mij wat feedback kunnen geven

Mvg Randy
Romy32

Wat moet ik doen?!

Iemand in vertrouwen nemen, en je verhaal vertellen. Hiermee moet je niet in je eentje blijven rondlopen.

Niemand hoeft jou uit te leggen dat je bij een tandarts moet zijn, dat weet je zelf heus wel. Maar logisch dat het moeilijk voor je is, en daarom kun je best wat steun gebruiken.

Heb je iemand aan wie je het zou kunnen vertellen? Doen! Diegene kan dan eventueel ook met je meegaan naar een tandarts, als je dat zou willen.
zo, 07/18/2010 - 19:07 Permalink
Randy

Wat moet ik doen?!

Iemand in vertrouwen nemen, en je verhaal vertellen. Hiermee moet je niet in je eentje blijven rondlopen.

Niemand hoeft jou uit te leggen dat je bij een tandarts moet zijn, dat weet je zelf heus wel. Maar logisch dat het moeilijk voor je is, en daarom kun je best wat steun gebruiken.

Heb je iemand aan wie je het zou kunnen vertellen? Doen! Diegene kan dan eventueel ook met je meegaan naar een tandarts, als je dat zou willen.

Ik sta ook op het punt om het tegen iemand van de begeleiding te vertellen. Maar ik ben bang dat ik al mijn ( wat er van over is ) tanden in moet leveren en voor ik weet niet wat een hoog bedrag een kunstgebit krijg. En ik heb maar een jongerenverzekering bij CZ.
zo, 07/18/2010 - 19:18 Permalink