Mijn kroon is vorige week glad afgebroken bij mijn kaak. Volgens mijn nieuwe tandarts (door verhuizing) is de kroon niet meer bruikbaar. Doordat de kies waarop deze kroon geplaatst was volgens hem behoorlijk zwak was had mijn vorige tandarts er óf geen kroon op moeten zetten óf een titanium pin in moeten zetten. Hij vond het niet kunnen dat een zo goed als nieuwe kroon er al binnen het 1/2 jaar uit ligt.
Vraag: Kan ik de gemaakte kosten voor de kroon bij mijn oude tandarts reclameren? Hoe pak ik dit het beste aan?
Mijn nieuwe tandartszegt dat de kies behouden kan worden en zal er een composiet opbouw op maken verankerd met pennen in het resterende stuk kies.
Vraag: Kan ik de gemaakte kosten voor de kroon bij mijn oude tandarts reclameren? Hoe pak ik dit het beste aan?
Mijn nieuwe tandartszegt dat de kies behouden kan worden en zal er een composiet opbouw op maken verankerd met pennen in het resterende stuk kies.
Re: Kroon binnen 6 maanden afgebroken. Garantie?
U kunt altijd de oude tandarts de zaak voorleggen maar mocht het geen resultaat opleveren dan wordt het erg lastig de kosten langs de formele weg verhaald te krijgen. U dient eerst aan te tonen dat sprake is van een 'kunstfout', oftewel: aan tonen dat een redelijk bekwaam tandarts in uw geval geen kroon had mogen plaatsen. Dat kan met behulp van verklaringen van andere tandartsen. Dat is niet eenvoudig rond te krijgen. Ik zou zelfs zeggen bespaar u de moeite want het gaat niet om een enorm bedrag.
Re: Kroon binnen 6 maanden afgebroken. Garantie?