Ik heb al een topic geschreven over mijn 5 geboorde gaatjes van afgelopen donderdag. Volgens mij heb ik geen gewone napijn. Een uur geleden kreeg ik weer hele gespannen kaken en vooral de linkerkant (waar ook geboord is) ging heel erg pijn doen. (het lijkt een soort aanval van 20 min.) De pijn gaat van de kaak tot aan mijn slapen. De pijn kan ik niet goed uitleggen maar de tranen rolde over mijn wangen. Ik heb een ibuprofen ingenomen en nu ebt de pijn weg. Wie weet wat er aan de hand is???? Moet ik weer terug naar de tandarts of hoort dit er echt bij? Heb ik zoveel last omdat er 5 gaatjes (diepe gaten) zijn behandeld. Mijn tandvlees aan de rechterkant boven begint nu ook te bloeden. Sinds vandaag kan ik al wel iets beter eten dan de afgelopen dagen. Ik heb ook het idee dat ik een tijdje na de avondmaaltijd er meer last van krijg, kan dat?
O iemand ajb geef me advies!
O iemand ajb geef me advies!
Re: Ben zo bang en heb te veel pijn
heb je ook overkappingspulpa bij die 5 gaatjes gehad ik wel meerdere kiezen en hij zei ook vaak dit kan echt wortelkanaal worden zit zo diep maar toch maar eerst vullen, dus ja is groot risco wat hij elke keer nam, misschien is dat ook zo bij jou, dat het gewoon te diep ligt, bij de zenuw...mijn kaakchirurg zei ook dat al die gaatjes en vullingen veel te diep zitten...
is lastig he, ligt er ook aan hoe lang je napijn heb en hoe erg denk ik?
Je kunt de spieren masseren ( is wel eens ergens beschreven hier geloof ik, even de zoekfunctie gebruiken), verder geen harde zaken eten, geen kauwgom en verder de aangedane zijde niet teveel ontzien (als je alleen rechts gaat kauwen worden de spieren links juist meer belast).
Kijk even aan hoe het gaat, het zal niet meteen weggaan maar langzaam minder worden. Mocht je het na een paar dagen toch niet vertrouwen dan even met de tandarts overleggen.
Waarschijnlijk is het je kaakgewricht wat je voelt (pijn daar kan t gevoel geven dat het bij de verstandskiezen zit) en dat het 's ochtends beter gaat dan 's avonds is typisch voor een overbelasting van de kauwspieren.
Sterkte er mee