gevoelige kies

Author:
samantha23
Posted:
vr, 07/09/2010 - 17:08
twee weken geleden is er bij mij een WKB gedaan bij een kies achterin (de kies zat naast een verstandskies die tijdens dezelfde behandeling nog getrokken is). Door de opbouw zat er een scherp stukje vulling aan de kies, wat afgelopen maandag is bijgeslepen. Ik denk dat er daarbij glazuur is verwijderd, aangezien mijn kies voor alles (warm, koud, zoet, zuur) gevoelig is.

Hoe verhelp ik dit? het is best vervelend om steeds pijnscheuten te voelen bij het eten en drinken. Ik poets zelf met een tandenpasta voor gevoelige tanden.
samantha23

sorry, mijn excuus, de kies die behandeld is en pijn doet, heeft alleen een vulling gehad (er zijn op die dag twee verstandskiezen verwijderd, een WKB en een vulling op de kies waar ik het over heb). het is de kies die ernaast zit.. er is wat van de scherpe vulling afgeslepen, en ernaast zat de verstandskies.

EDIT: kan het zijn dat het tandvlees van de getrokken verstandskies ernaast terugtrekt?
vr, 07/09/2010 - 17:58 Permalink
saskiaE

Hallo samantha,

Er is een hoop gebeurd in dat gebiedje daar dan...Maar een pas gevulde kies kan echt een poosje klachten geven ( koud/warm/druk)...probeer die kant even te ontzien zodat het even tot rust kan komen.
Zie het als een blauwe plek, die blijft ook langer zitten als je er elke keer tegen aan blijft duwen ;)

Succes !!
vr, 07/23/2010 - 00:11 Permalink
its-me

hallo,

ongeveer anderhalve maand geleden ben ik bij de tandarts geweest en heb daar een kies laten vullen
alleen nu is het probleem dat ik er niet mee kan kauwen deze kies is erg gevoelig 1 kant van deze kies doet pijn (randje van de kies)
als ik kauw doet het pijn en als ik er aan zit ook bijvoorbeeld als ik met mijn nagel over het randje van de kies heen ga ppk is deze kies erg gevoelig voor warm en koud
ik zit hier heel erg mee want ben erg bang voor bezoekjes aan de tandarts ben bij een angst tandarts geweest om mij te laten behandelen
weet iemand wat dit kan zijn en/of wat ik er aan kan doen ??
ik poets al met een tandpasta voor gevoelige tanden ik gebruik nu sensodine rapid deze gebruik in nu ongeveer 3 weken maar merk nog geen verschil

mvg pricilla
vr, 07/23/2010 - 00:49 Permalink
Lieneke

hallo,

ongeveer anderhalve maand geleden ben ik bij de tandarts geweest en heb daar een kies laten vullen
alleen nu is het probleem dat ik er niet mee kan kauwen deze kies is erg gevoelig 1 kant van deze kies doet pijn (randje van de kies)
als ik kauw doet het pijn en als ik er aan zit ook bijvoorbeeld als ik met mijn nagel over het randje van de kies heen ga ppk is deze kies erg gevoelig voor warm en koud
ik zit hier heel erg mee want ben erg bang voor bezoekjes aan de tandarts ben bij een angst tandarts geweest om mij te laten behandelen
weet iemand wat dit kan zijn en/of wat ik er aan kan doen ??
ik poets al met een tandpasta voor gevoelige tanden ik gebruik nu sensodine rapid deze gebruik in nu ongeveer 3 weken maar merk nog geen verschil

mvg pricilla

Dit soort klachten zijn vrij normaal. Kan zelfs wel 3 maanden aanhouden.
Maar het kan toch zijn dat de vulling iets te hoog is, als het pijnlijk is bij bijten.
vr, 07/23/2010 - 14:51 Permalink