Ik heb een vraag waar ik iet uit om: Ik heb op 1 juni een kroon laten plaatsen op advies van mijn tandarts,daar ik vorig jaar ook een kroon heb laten plaatsen op een andere kies,dit advies gaf mijn tandarts omdat ze eerst vullig verving van deze kies.
Ik kan maar 1 kroon per jaar nemen ivm vergoeding van de verzekering ( max 250 euro p.j)Het vreemde is dat de kroon is geplaatst zonder eerst foto's te maken,terwijl bij de 1e kroon (vorig jaar) dit wel is gedaan,maar ik dacht het zal wel goed zijn.Op 17 njuli had ik zo'n pijn onder mijn kroon dat een weekend tandarts een endo is gestart (350 euro) en deze dwars door de nieuwe kroon is heen geboord.Ik moest gelijk 200 euro aftikken en de rest v/d nota ging naar mijn verzekering.Maar nu komt het:Ik krijg niets meer vergoed want ik ben al aan het maximale bedrag van dit jaar en mag nog afbetalen aan de kroon zelf bij Famed.Het vervelende is dat ik niets meer vergoed krijg en de behandeling ook nog door mijn eigen tandarts moet woren afgemaakt ( ik reken weer op 300euro)dit kan ik dus niet betalen! Ik ben nml buiten ijn schuld om werkeloos geraakt en moet het met een heel stuk minder geld doen.Nu is mijn vraag: wat kan ik nu nog doen? Ik baal ervan dat binnen 2 maanden de kroon al stuk is en ik aan een duure behandeling vast zit.
Graag jullie advies.
Ik kan maar 1 kroon per jaar nemen ivm vergoeding van de verzekering ( max 250 euro p.j)Het vreemde is dat de kroon is geplaatst zonder eerst foto's te maken,terwijl bij de 1e kroon (vorig jaar) dit wel is gedaan,maar ik dacht het zal wel goed zijn.Op 17 njuli had ik zo'n pijn onder mijn kroon dat een weekend tandarts een endo is gestart (350 euro) en deze dwars door de nieuwe kroon is heen geboord.Ik moest gelijk 200 euro aftikken en de rest v/d nota ging naar mijn verzekering.Maar nu komt het:Ik krijg niets meer vergoed want ik ben al aan het maximale bedrag van dit jaar en mag nog afbetalen aan de kroon zelf bij Famed.Het vervelende is dat ik niets meer vergoed krijg en de behandeling ook nog door mijn eigen tandarts moet woren afgemaakt ( ik reken weer op 300euro)dit kan ik dus niet betalen! Ik ben nml buiten ijn schuld om werkeloos geraakt en moet het met een heel stuk minder geld doen.Nu is mijn vraag: wat kan ik nu nog doen? Ik baal ervan dat binnen 2 maanden de kroon al stuk is en ik aan een duure behandeling vast zit.
Graag jullie advies.
Re: garantie kroon???
Van belang is vast te stellen dat - als de diagnose van de weekendtandarts correct is geweest - u so wie so een wortelkanaalbehandeling nodig had. Die kosten had u dus altijd al gehad. Jammer is dat vlak ervoor de kroon is geplaatst. En dat die nu opeens moest worden doorboord. Als de ontsteking tijdig was opgemerkt had dat laatste waarschijnlijk kunnen worden voorkomen. In verband daarmee is van belang de vraag of op de foto die de weekendtandarts heeft gemaakt (heeft ie dat ook gedaan?) de ontsteking goed zichtbaar was. De tijd tussen 1 juni (plaatsen van de kroon) en 17 juli is zodanig kort dat waarschijnlijk ook op 1 juni al een ontsteking te zien zou moeten zijn geweest. De tandarts had - door het maken van een foto maar ook door enkele gevoeligheidstestjes - deze kunnen opmerken en eerst behandelen voordat de kroon werd geplaatst. Als dat onderzoek allemaal niet heeft plaatsgevonden heeft de tandarts wel wat laten liggen. In dat geval zou hij (het herstel van) de kroon kunnen vergoeden. Maar het is dus wel een als-als verhaal en we hebben hier ook de lezing van uw tandarts niet.
Als er een foto is van de weekendtandarts (desnoods ook op te vragen) zou je hem hier kunnen posten, misschien krijg je daarop nog een reactie van een tandarts.
Ik heb inmiddels het probleem aan mijn eigen praktijk voorgelegd en deze heeft een geheel nieuwe kroon aangeboden,dat de behandeling afgemaakt moet worden,dus wel extra kosten konden ze niet voorkomen.
Ik ben heel tevreden met het voorstel van de praktijk en wil ook vermelden dat de assistente die ik sprak geweldig veel moeite voor me heeft gedaan,hulde!
Wat mijn betreft kan dit gesloten worden,hartelijk dank voor uw reactie.
MVG