Pijn zonder duidelijke oorzaak.

Author:
ShadowofLight
Posted:
ma, 07/26/2010 - 22:13
Al een tijdje liep ik met zeurende pijn rond in één van mijn kiezen in mijn linkeronderkaak.
Ik besloot een afspraak te maken bij de tandarts voor een algehele controle.

De tandarts had de achterste boven kies getrokken, en een stukje kies geboord en gevuld in mijn linker onderkaak.
Deze kies heeft overigens al een wortelkanaal behandeling ondergaan.

Na de ingreep in mijn linkeronderkaak had ik nog meer pijn dat niet meer te houden is, het komt met vlagen en reageert duidelijk op warmte of kou. ( als ik bijvoorbeeld thee drink )

Ik ben hiervoor nogmaals naar de tandarts geweest, en naam een paar foto's van het probleemgebied.
Hij heeft de kies weer uitgeboord en met een naald in geprikt en weer gevuld ( en gereinigd ).
De pijn leek weer grotendeels op te klaren, maar vanaf de volgende dag begon het weer met zeurende pijn en breidt zich uit naar hevige pijn.

Ik ben hiervoor vandaag terug geweest bij de tandarts, hij had een aantal testjes gedaan waaronder met een koud watje over al mijn tanden.
Geen van mijn tanden reageerde hierop. Hij weet niet wat het kan zijn maar adviseerde me 3 dagen pijnstilling te nemen en daarna terug te komen als het probleem nog niet is verholpen. Hij had tevens nogmaals de kies en tandvlees gereinigd.

De pijn lijkt tussen de laatste twee kiezen in mijn linkeronderkaak vandaan te komen.
De pijn straalt uit naar mijn kaakspieren, en klieren in mijn hals.

Misschien kan iemand mijn probleem verklaren?

Bedankt!
frustmarja009

Ik heb nu ook zoiets, weet niet of ik naar het CBT moet of naar de huistandarts. Daarom zit ik op deze site te kijken.
Misschien kun je naar de chiropractor gaan om te testen of alle nek- en rugwervels goed recht staan.
Bij mij ging de chiropractor spierspanningen meten. Het was vooral hoog en te hoog. Plus alles uit balans. Mijn nek werd behandeld, en bij de laatste beweging: bwam! pijn in mijn kaak.
di, 07/27/2010 - 09:46 Permalink
ShadowofLight

Hoi frustmaja009,

Dat is niet zo fijn, ik hoop dat het snel goed met je gaat :)

Helaas werd ik vannacht weer rond 3 uur wakker met behoorlijke pijnscheuten, meer aan mijn klieren dan aan de tand zelf.
Ik heb ondertussen al zelfonderzoek gedaan en ontdekte een zwakke plek in mijn achterste kies.

De tandarts dacht aan een kiesbreuk in mijn achterste kies ( van binnen ) en besloot ter plekke een wortelkanaalbehandeling uit te voeren.
Hij had ondertussen meerdere patiënten dus ik had ruim de tijd om de verdoving goed in te laten werken.

Toen hij de behandeling uitvoerde deed het heel erg pijn. ( vele malen pijner dat mijn vorige wortelkanaalbehandeling )
Hij had er tevens nog rond 10 keer met een naald in gezeten om de zenuw te verdoven, maar haalde helaas niet uit.
De verdoving had dus geen of heel weinig effect omdat er een heftige onsteking blijkt te zitten zei de tandarts.

Ik had flink door moeten bijten om de pijn te doorstaan, maar het is me gelukt. De zenuw is er uit.
Hij maakte de kies dicht met tijdelijke vulling en heb een vervolg afspraak laten maken omdat het veel langer had geduurd dan was gepland.

Dit zou dus de pijn moeten verklaren.
di, 07/27/2010 - 11:35 Permalink
frustmarja009

Hallo Shadowoflight,

Wat een vervelend tijdstip om wakker te worden! En al helemaal met een rotgevoel. Gelukkig dat de tandarts vandaag (meteen?) tijd voor je had.
Dat zoveel verdoving nog niet genoeg is, pffft. Mooi, tijdelijke vulling om daarna weer te controleren, ik wist niet dat het kon.

Ik ga morgenochtend maar naar de tandarts, want vorige week tintelde het in mijn wang. Niet meer duidelijk of het van logopedie of van de splint komt. En al eerder iets geks met de splint. Overdag zonder splint rare pijnplekken. Oorstukje van hoortoestel doet blijkbaar ook nog een duit in het zakje. Kaakspier zit weer te zeuren. Over 4 weken naar CBT, zolang kan ik niet wachten, naar de tandarts is handiger met reisafstand!

Beterschap jij!

Marja
di, 07/27/2010 - 22:15 Permalink