stukje tand afgebroken

Author:
toothje
Posted:
do, 08/12/2010 - 20:43
oei oei wat een pech.
net mijn gebit helemaal mooi op orde na een beugel enzo.
zag ik net dat er een heel klein stukje van een van de voortanden in de onderkaak afgebroken of gebrokkeld is. Weet niet hoe want heb het niet gemerkt, weet ook niet hoe lang het al zo is.
Het voelde al een paar dagen een beetje scherp maar ik had er niet echt naar gekeken. maar net poetste ik even tussendoor mijn tanden in een ander licht en toen zag ik het, er is een heel klein miniscuul hapje uit.

Wat te doen? ik wil morgen weg gaan voor een weekendje, maar dan eerst nog even s ochtends de tandarts bellen of kan dit wachten?

ik wilde sowieso binnenkort gaan omdat ik een beginnend gaatje in een kies had wat nu duidelijk echt een gaatje is geworden (pijn met eten van zoet en koud).
alpifresh

Als kind ben ik een keer met een voortand over de bodem van het zwembad geschraapt.
Sindsdien is daar een hoekje/randje af. Heb ik nooit iets aan laten doen. Nooit last van gehad.

Pijn van koud en zoet kan ook wijzen op 'gevoelige tanden'. Je kunt misschien voor je vakantie een minitubetje halen 'tandpasta voor gevoelige tanden', en dat uitproberen. Kijken of dat verschil maakt.
do, 08/12/2010 - 20:57 Permalink
toothje

nee ik heb wel gevoelige tandhalzen maar dat is anders hoor, gaat trouwens ook over na een tijdje, voel ik nu nog maar soms. dit is echt op die kies. daar hadden ze trouwens ook al gezegd dat er een gaatje aan het beginnen was. wilde ermee wachten tot mijn volgende controle.

maar nu een stukje van die voortand is denk ik dat ik misschien eerder moet gaan en dan allebei even laten kijken en eventueel behandelen.
do, 08/12/2010 - 20:59 Permalink
toothje

nee, niet echt, wil alleen maar dat het niet verder kan gaan, dus stevig genoeg blijft, en dat er niets kan gaan onsteken ofzo. want glazuur zal daar dan wel weg zijn als het afgebroken is.

en idd dat scherpe puntje wat er nu zit even weg.
vr, 08/13/2010 - 15:22 Permalink