Wij zijn afgelopen vrijdagavond met het volgende geconfronteerd:
Mijn vrouw had acute kiespijn (later bleek een wortelkanaalbehandeling noodzakelijk te zijn)
Het was al vrijdagavond 19:00 - Door het kijken in de krant naar de dienstdoende tandarts konden we een telefoonnummer bellen waarin we het telefoonnummer van de dienstdoende tandarts kregen.
Na een telefoontje met deze tandarts werd er gevraagd naar de klachten,recent plaatsgevonden behandelingen en bij wie mijn vrouw patient is - na het noemen van de tandartspraktijk werd resoluut aangegeven dan geen behandeling te laten plaats vinden gezien deze praktijk niet meedraait in de weekendafspraken. We moesten onze eigen tandartsenpraktijk maar bellen - deze gebeld, hier bleek alleen zaterdag weer een arts middels een 06 bereikbaar te zijn - dit was echt geen optie - na 2 ibuprofen werd de pijn nog steeds heftiger.
De dienstdoende tandarts in onze regio nogmaals gebeld, aangegeven vooraf te betalen, dan het ook zijn taak is mensen te helpen, dat wij niets kunnen doen aan de strijd tussen de diverse praktijken in onze regio. De arts wist van geen wijken - zou hij mijn vrouw behandelen dan zou onze tandartspraktijk daar weer voordeel van hebben - we moesten maar een klacht indienen bij onze eigen tandartspraktijk!! Nogmaals verzoek om mijn vrouw te behandelen gezien de acute klachten werd geweigerd - ze moest maar meer ibuprofen slikken en morgen in contacten stellen met onze eigen praktijk.
Kan dit zo maar - ik overweeg een klacht in te dienen tegen de dienstdoende tandarts - uiteraard zal ik ook mijn beklag doen bij onze eigen praktijk dat zij dit niet goed geregeld hebben, maar het meest geirriteerd raak ik van het feit dat een tandarts een behandeling weigert en op deze manier over de rug van een patient zijn gelijk probeert te halen bij een andere tandartspraktijk.
Welke stappen moet ik ondernemen voor het indienen van een klacht, wie kan mij hierin adviseren.
Gelukkig hebben we op aanraden van de huisartsenpost een dienstdoende tandarts uit een andere regio gebeld - deze tandarts heeft zonder verdere vragen toegezegd de behandeling te willen uitvoeren - 2 uurtjes later is mijn vrouw geholpen en is zij van haar klachten af - als het aan die andere tandarts had gelegen had zij de hele nacht mogen pijn lijden - dit kan toch niet waar zijn!!
Mijn vrouw had acute kiespijn (later bleek een wortelkanaalbehandeling noodzakelijk te zijn)
Het was al vrijdagavond 19:00 - Door het kijken in de krant naar de dienstdoende tandarts konden we een telefoonnummer bellen waarin we het telefoonnummer van de dienstdoende tandarts kregen.
Na een telefoontje met deze tandarts werd er gevraagd naar de klachten,recent plaatsgevonden behandelingen en bij wie mijn vrouw patient is - na het noemen van de tandartspraktijk werd resoluut aangegeven dan geen behandeling te laten plaats vinden gezien deze praktijk niet meedraait in de weekendafspraken. We moesten onze eigen tandartsenpraktijk maar bellen - deze gebeld, hier bleek alleen zaterdag weer een arts middels een 06 bereikbaar te zijn - dit was echt geen optie - na 2 ibuprofen werd de pijn nog steeds heftiger.
De dienstdoende tandarts in onze regio nogmaals gebeld, aangegeven vooraf te betalen, dan het ook zijn taak is mensen te helpen, dat wij niets kunnen doen aan de strijd tussen de diverse praktijken in onze regio. De arts wist van geen wijken - zou hij mijn vrouw behandelen dan zou onze tandartspraktijk daar weer voordeel van hebben - we moesten maar een klacht indienen bij onze eigen tandartspraktijk!! Nogmaals verzoek om mijn vrouw te behandelen gezien de acute klachten werd geweigerd - ze moest maar meer ibuprofen slikken en morgen in contacten stellen met onze eigen praktijk.
Kan dit zo maar - ik overweeg een klacht in te dienen tegen de dienstdoende tandarts - uiteraard zal ik ook mijn beklag doen bij onze eigen praktijk dat zij dit niet goed geregeld hebben, maar het meest geirriteerd raak ik van het feit dat een tandarts een behandeling weigert en op deze manier over de rug van een patient zijn gelijk probeert te halen bij een andere tandartspraktijk.
Welke stappen moet ik ondernemen voor het indienen van een klacht, wie kan mij hierin adviseren.
Gelukkig hebben we op aanraden van de huisartsenpost een dienstdoende tandarts uit een andere regio gebeld - deze tandarts heeft zonder verdere vragen toegezegd de behandeling te willen uitvoeren - 2 uurtjes later is mijn vrouw geholpen en is zij van haar klachten af - als het aan die andere tandarts had gelegen had zij de hele nacht mogen pijn lijden - dit kan toch niet waar zijn!!
Re: Weigering Behandeling Tandarts
Re: Weigering Behandeling Tandarts
gaaaaaaaaaaaaap
Re: Weigering Behandeling Tandarts
Paginering