Ik weet dat ik al lang een beugel moest hebben, maar helaas is er niks van gekomen.
Zoals jullie kunnen zien zijn mijn 2 grote voortanden het (grootste) problem, de rest kan ik mee leven.
Wat kan ik hieraan doen? Ik ben 18 jaar oud en ben niet van plan een beugel te dragen.
Bvd
Zoals jullie kunnen zien zijn mijn 2 grote voortanden het (grootste) problem, de rest kan ik mee leven.
Wat kan ik hieraan doen? Ik ben 18 jaar oud en ben niet van plan een beugel te dragen.
Bvd
Re: Grote voortanden (met foto)
En wat dat betreft 'ik wil geen beugel'.... Je moet even weten dat 100% van de volwassenen die zich hier meldt met scheefstaande tanden, direct al brult 'ik wil geen beugel'. Maar er zitten hier op het forum behoorlijk wat volwassen beugeldragers die superblij zijn met de resulaten van hun hekwerkje. En als ik jouw 18 lentes leg naast mijn 44 zomers, ....Ik wou dat ik op mijn 18e een ortho had gehad die mij een beugel had willen geven.
Lees dit eens,
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=19020
en bedenk dat als je ECHT! GEEN! BEUGEL! wilt, maar toch rechte tanden, dat het dan een kunstgebitje wordt.
Hmmm, kunstgebit voor de rest van je leven? Jaartje beugelen?
Je zegt zelf dat je al lang weet dat je aan een beugel had moeten beginnen. Blijkbaar ben je nog altijd niet aan het idee gewend. Dan ben je er gewoon nog niet aan toe. Dan komt je huidige smile je nog niet genoeg je keel uit om het ECHT aan te pakken. Niks mis mee! Met het gebit wat je nu hebt kun je heel oud worden. Je kunt het ook zo laten. Het is allemaal je eigen keuze.
Dit is ook een leuk topic om eens te bekijken. Wel wat lang :).
http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=14387&start=0
Zet gewoon het idee van 'nooit een beugel' eventjes uit je hoofd, en ga zoeken naar verschillende soorten beugels en de resultaten daarvan. Je hoeft je beslissing niet vandaag of morgen al te nemen. Maar sluit de beste oplossing niet direct uit. Verdiep je eerst eens goed in wat er allemaal mogelijk is en of daar iets tussen zit wat eventueel wel bespreekbaar voor je is.
Ik zou dan 3 jaar met een beugel moeten zitten, opzich is een beugel niet echt een probleem voor mij, maar ik was laatst bij de tandarts voor een check-up en ze zei dat als ik een beugel wou, ik het vóór mijn 18e moest doen... Klopt dat? En als ik een beugel zou nemen, zullen m'n voortanden dan toch niet te groot zijn? Of zal ik ze dan moeten 'bijslepen.'?
Weten jullie ook hoeveel een beugel kost als ik geen tandarts verzekering heb afgesloten?
En om je tanden in de juiste stand te krijgen, daarvoor ben je als volwassene ongeveer een jaar kwijt.
Om het vóór je 18e te doen is A/ omdat je het vanaf je 18e zelf moet betalen, B/ omdat je botten niet meer groeien.
Of er iets bijgeslepen moet worden, wacht maar af tot je het resultaat ziet. Ik dacht dat ik mijn ondergebit ook zou moeten laten bijslijpen/bijwerken na de beugel, maar nu het allemaal naast elkaar komt te staan, zie ik dat het allemaal reuze meevalt.
Financieel, reken op duizendjes. En dat kan varieren van 1200 - 4000 (ongeveer!) afhankelijk van hoe luxe en duur je het wilt, maar vooral ook wat je nodig hebt.
Dat is géén bedrag dat je in een keer op tafel moet leggen. De grootste kosten heb je in het begin (500-800 voor foto's, happen, beugel inzetten enzo), daarna heb je maandelijkse kosten voor het bijstellen enzo (50 per maand).
ALLE bedragen ONGEVEER, maar het geeft je een eerste indicatie.
Als je het geld er niet voor hebt, kun je beter eerst een aanvullende verzekering afsluiten waar orthodontie in valt, en daarna aan je behandeling beginnen.
En klopt het dat je de beugel elke week moet gaan straktrekken? Of is dat verleden tijd?
Maar ik heb nog 1 probleem; ik ben van plan het leger in te gaan, en je mag dus geen (vaste) beugel hebben. Is Invisalign een goed alternatief voor mijn situatie?
En kijk ook wanneer je het leger in gaat. Misschien mag je tijdens de eerste maanden (je training) een beugelbehandeling nog wel afronden.
Ik ben er zo een, blij met mijn hekwerkje. Ik was achttien toen ik eraan begon en had er drie jaar een. De enige reden die ik kan verzinnen om het niet te doen zijn de kosten, het kost gewoon erg veel. Maar zelfs de maandelijkse bezoekjes waren best leuk, vooral als de orthodontist je helemaal uitlegt hoe het ervoor staat en jezelf de vorderingen ziet. Als je dan weer een dikkere draad erdoorheen mag is het een feest. :P
En toen ie eruitging helemaal.
Overigens zijn er nu toch weer een paar kiezen een beetje scheef gaan staan maar niks vergeleken met wat het was.
Misschien nog belangrijker dan hoe het eruit zag, als je tanden rechter staan krijg je veel minder snel gaatjes e.d omdat je met poetsen overal beter bij komt!