Het stukje tand word geel..

Author:
roosss
Posted:
zo, 08/29/2010 - 16:54
Ik heb een tijdje geleden mijn tand afgebroken doordat ik op de stenen viel. Er was een stukje af van mijn voortand en mijn tandarts heeft dit gemaakt. Het deed toen helemaal geen pijn, dus er was niet echt een probleem met de zenuw ofzo.

Nu wordt dat stukje tand veel geler. Of mijn tanden witter, dat weet ik niet.. maar ik vind het nu behoorlijk raar staan. Nu wil ik hier graag iets aan doen, maar ik ben nogal bang voor prikken. Als ik er wat aan wil gaan doen, moet ik dan een prik of ga ik dan pijn hebben?

Liefs, roos.

PS. Een vriendin van me wil graag weten over ervaringen met tandenbleken. Heeft iemand hier ervaring mee?
alpifresh

Over het geel worden kan ik je niks vertellen, wel over prikken.
A/ Zolang niet bekend is wat er gedaan moet worden, kan niemand zeggen of je een verdoving nodig hebt.
B/ Als ik een prik in mijn arm een 5 zou geven (qua pijn), dan is een verdovingsprik van de tandarts een 1 waard. Geen idee hoe ze het doen, maar het stelt echt niks voor. Als je dat niet gerust stelt, als je je toch erg bang over maakt, dan kan er van te voren ook 'spul' op je tandvlees gedaan worden, laten inwerken, en daarna voel je de prik ECHT niet meer.

Over dat bleken moet je op dit forum gewoon even gaan zoeken. Er is al heeeeeeel veeeeel over verteld en gevraagd en beantwoord.

Sterkte!
zo, 08/29/2010 - 17:44 Permalink
roosss

Over het geel worden kan ik je niks vertellen, wel over prikken.
A/ Zolang niet bekend is wat er gedaan moet worden, kan niemand zeggen of je een verdoving nodig hebt.
B/ Als ik een prik in mijn arm een 5 zou geven (qua pijn), dan is een verdovingsprik van de tandarts een 1 waard. Geen idee hoe ze het doen, maar het stelt echt niks voor. Als je dat niet gerust stelt, als je je toch erg bang over maakt, dan kan er van te voren ook 'spul' op je tandvlees gedaan worden, laten inwerken, en daarna voel je de prik ECHT niet meer.

Over dat bleken moet je op dit forum gewoon even gaan zoeken. Er is al heeeeeeel veeeeel over verteld en gevraagd en beantwoord.

Sterkte!

Ik had wel een tijdje geleden ruzie met mijn zusje gehad. Ze sloeg het stukje tand er weer af, en hier voelde ik niets van. Weet je aan de hand hiervan misschien of het pijn kan doen?

Ja, het stelde me wel een beetje gerust. Ik vind het idee van een prik denk ik ook gewoon niet fijn. Een naald in je tandvlees, ik moet er niet aan denken.

Liefs
zo, 08/29/2010 - 18:40 Permalink
alpifresh

Ik kan ECHT niets zeggen over of het pijn gaat doen, daar weet ik gewoon niks van. Ik denk dat het voor een tandarts hier online ook lastig is om daar iets over te zeggen. Daar zul je toch een live tandarts voor nodig hebben.

En een naald in je tandvlees is inderdaad iets waar je niet te veel over moet nadenken. Dat is inderdaad een heel onprettig idee (maar als je moet kiezen tussen heel veel pijn of die naald, moet je soms maar even diep zuchten en proberen verstandig te zijn, ook al wil je gevoel iets anders.)
zo, 08/29/2010 - 19:07 Permalink