Scheurtje in kies (3,5 week geleden wkb in gehad)

Author:
HenriekeC
Posted:
di, 08/24/2010 - 16:28
Een aantal weken geleden heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad. De behandeling zelf ging prima, helaas kreeg ik een flinke ontsteking. Inmiddels ben ik 3,5 week verder en is de zwelling bijna verdwenen.

Echter sinds een dag of drie merk ik een verschil in de tijdelijke vulling. Deze lijkt iets verzakt te zijn. Bovendien zit er een scheurtje bovenin de kies. Deze loopt van een hoek van de tijdelijke vulling naar de buitenste hoek van mijn kies. De kies zelf was al zwak en ooit eens gedeeltelijk afgebroken. Het lijkt dan ook dat de scheur precies op het gedeelte zit tussen mijn eigen kies en het gerepareerde deel. Alleen is het randje behoorlijk scherp en is de kies gevoeliger voor koud (warm heb ik nog niet uitgetest/is me niet opgevallen).

Nou is mijn vraag is het belangrijk dat ik er vrij snel naar laat kijken door de tandarts? Of kan het nog wel even wachten? Ik heb liever niet dat de kies opeens breekt ofzo of dat de vulling er uit valt. De wortelkanaalbehandeling kan pas afgemaakt worden als de zwelling helemaal volledig weg is (begreep ik van de tandarts) en dat kan nog zeker wel een week of twee duren. Mijn eigen tandarts is al de gehele maand augustus op vakantie en komt over een week pas terug. Daarom zit ik dan ook te twijfelen of ik terug moet naar de vervangende tandarts (die de behandeling ook had gestart).
HenriekeC

Zojuist bij de tandarts geweest en het viel allemaal weer erg mee.

Er zat een klein barstje in de kies en de noodvulling was al flink weggesleten. Nu heeft ie de kies afgemaakt en mag ik binnenkort mijn eigen tandarts bellen om de wkb af te ronden. Helaas is de kans groot dat ik een kroon moet krijgen. Nou ben ik dus benieuwd hoeveel dat zal gaan kosten, want ik ben daarvoor niet verzekerd (kwam ik zojuist achter).
di, 08/31/2010 - 16:28 Permalink