Pijnscheuten

Author:
panic
Posted:
do, 09/02/2010 - 13:20
Hallo,
Sinds een tijd zat ik met een loszittende bovenkies. Heb daar echt nooit last van gehad.
Sinds vorig weekeind kreeg ik af en toe een felle heel korte pijnscheut bij eten of drinken.
Dinsdagochtend schoot die pijn er weer in, maar deze maal bleef die pijn. Dit was echt een pijn die niet uit te houden was.
Dit heeft zo'n 10 min. geduurt. Omdat ik vreesde dat het ging om een blootliggende zenuw in de losse tand, ben ik meteen beginnen bellen tot ik een tandarts vond waar ik direkt terecht kon.
Die tandarts heeft de kies verwijdert ... en klaar was kees ... dacht ik, hoopte ik ...

Helaas ... nadat de verdoving was uitgewerkt en ik een glaasje water wou drinken ... tjakka weer die helse pijnscheut die precies tot in mijn hersenen schiet.
Ik dacht: dit zal wel aan de wond gelegen zijn ... maar weer helaas ...
Nu twee dagen later krijg ik nog steeds die pijnscheuten. Het is zo erg dat ik bijna niets durf eten of drinken ... en ik eet en drink zo graag.

Voor de volledigheid nog bij vermelden dat ik aan de tand niets voel, geen pijn bij bijten noch bij duwen ...

Wat kan dit toch zijn ? Gaat dit lang duren ? Wat kan ik op korte termijn doen (tandarts kan pas volgende week) ?

Ik ben ten einde raad ...
alpifresh

De kies is verwijderd, maar aan de tand zelf voel je niks?
Heb je nou last van een kies of tand die er nog zit, of op de plaats waar de kies gezeten heeft?

En als de pijn echt niet te harden is, dan heeft de tandarts ruimte voor spoedgevallen. Eventueel dezelfde dag.
do, 09/02/2010 - 13:33 Permalink
panic

Hoi,
Vannacht wakker geworden met helse pijn. Deze pijn heeft zo'n uurtje aangehouden. Pijn werd veroorzaakt door de kies naast de plaats waar ik maandag de andere heb laten trekken.
Echt helse pijn had ik, die met niets wegging (pijnstiller, spoelen, ...).
Na ongeveer een uur verdween de pijn dan met nog af en toe een pijnscheut. Nu heb ik in de kies geen pijn, maar "ik voel wel dat ze er staat". Is dit een zenuwontsteking ? Is de zenuw vannacht afgestorven ?

Ik weet het, ik zou natuurlijk naar de tandarts met wachtdienst kunnen gaan, maar heb later deze week een afspraak met men eigen tandarts. Dus indien mogelijk zou ik willen wachten tot dan.

Er nog bijvertellen dat ik me al een drietal grieperig voel ... kan ook dat er iets mee te maken hebben ? Heb precies zo'n licht drukkend gevoel aan de sinussen ...
za, 09/04/2010 - 11:00 Permalink
panic

Allé, op naar het volgende deel in mijn verhaal.

Na hetgeen ik zaterdag meemaakte (zie verhaal hierboven) niks van pijn meer gevoeld. Gewoon kunnen eten en drinken.
Ik was er dus bijna van overtuigd dat de zenuw het begeven had ...

Tot ik vanmorgen weer zo'n pijnscheut kreeg ... eentje maar hoor en ik ben niet zeker dat ze van dezelfde tand kwam. Kan het zijn dat de zenuw in die ene tand wel degelijk dood is, maar dat ook de zenuw van de andere tand ontstoken is ?

In ieder geval heb ik morgen afspraak bij de TA, dus hoop ik dat ik vanaf morgenavond weer gewoon kan eten en drinken ... cross my fingers ...

Niettemin had ik graag al op voorhand een antwoordje van een "kenner".
di, 09/07/2010 - 17:51 Permalink