Nog steeds ellende...

Author:
patries030
Posted:
za, 09/11/2010 - 13:20
Hallo, ik heb 6 april 2009 alle tanden (lees verrotte en slechte overlijfsels!!) laten trekken. Ik liep al 7 jaar met pijn, durfde niet te lachen of mijn hand voor mijn mond. Ik ben 37 jaar en niet lelijk dus er moest wat gebeuren.
Nu was mijn tandarts niet zo fijne man maar na veel gedoe en ook een gesprek met mijn man kreeg ik dan een verwijzing vd kaachrirg.

Zoveel angst had ik al dat dit een enorme stap was/is voor mij. Goed ik heb nu een volledig kunstgebit, boven en onder. Ik heb nog pijn, kan niet alles eten... kiezen slijten heel snel en nog meer van dat ellende. Het lab waar het gebit vandaan kom mag ik altijd bellen. Maar intussen heb ik het gevoel alsof ik niet vooruit kom. Dit was toch een oplossing>????? Ik baal enorm en weet niet meer wat te doen.
Ik vraag jullie om raad... ik ken meer mensen met een gebit en die eten alles!!
Ik gooi em als ik bv van werk thuiskom gelijk druit. HELLUP!!!! :( :oops: groet Patries
patries030

hallo lieneke, ja idd de tandarts was tegen trekken. maar mijn angst was te groot om alles te laten maken. daarnaast na de foto's bij de kaakchirrg bleek dat ik ook wolf had en dat alles vrijwel los zat.. 18 stukjes had ik nog van mezelf. je kunt je voorstellen dat je zelfvertrouwen dan wel zakt helaas.

De ellende is: boven gaat mijn gebit in de loop van de dag drukkerig en trekkerig voelen... man van het tanden lab zegt dat het komt door mijn medicijnen(ik heb epilepsie en slik depakine) Hij zegt daarom heb je minder speeksel?? ik heb er geen verstand van dus...
punt 2 onder was al na het trekken een ramp was te groot en heb 3 maand zonder ondergebit gelopen. daarna gehapt (verkeerd) bleek achteraf
kiezen sluiten niet aan. onder zit los, moet ik plakken maar dan lijkt het of die scheef zit..tanden lab zeg dat dat niet kan...

punt 3 last van wondjes en irritaties aan mijn tandvlees vnl na het dragen.. daarom ligt hij vaker in het bakje dan dat ik hem draag. ik hoor van de een gun het tijd, van de ander zit et tussen me oren. weer een ander zegt ppff hou nou es op te klagen je ziet er weer goed uit.

Maar wat heb ik eraan mooi te kunnen lachen maar ondertussen nog steeds aangepast eten eet?? en al het lekkers moet laten staan. ligt dit aan mij...zit het tussen mijn oren. ze hebben veel fouten gemaakt met het maken van dit gebit. heb nl wel een second opion gedaan en die man was verbluft (niet in goede zin!!!)vond het zoals hij zei een stuk vullis. nou lieneke ik hoop op een reaktie ik weet het nl nniet meer vrolijke groet patries :wink:
za, 09/11/2010 - 19:41 Permalink
Basset

als ik het goed begrijp heb je een immediate prothese : tanden er uit en prothese er direct in. Dat heeft zijn voor en nadelen. Maar het is een tijdelijke prothese dus kan er nu een definitieve aangevraagd worden.

prothesen zijn niet het einde van tandheelkundige problemen maar geven soms andere problemen

kijk of de tandtechnieker zelf een nieuwe voor je wil maken waarbij je makkelijk een onendig aantal keer kan gaan passen. Met de mond erbij kan die man/vrouw ook vaak beter werken. Deze prothese is immers maar een tijdelijke as ze immediaat gemaakt werd en er an een vervanger angevraagd worden

en dan prothese in het mondje en met volle moed gaan gewennen. Hoe je moet gaan eten heb ik elders recent beschreven.
za, 09/11/2010 - 20:19 Permalink