doorverwijzing endodontoloog na een wortelkanaalbehandeling?

Author:
marianne80
Posted:
ma, 09/13/2010 - 23:37
Beste,

graag advies...

Mijn tandarts ontzenuwde zopas een kies die me al enkele jaren last bezorgde. Deze ingreep was helemaal nieuw voor mij... Geen probleem: het lijkt helemaal goed, ik heb weinig pijn (oef) :) Goedkoop is het niet :-? : 90 euro (waarvan een deel terugbetaald)

Maar de tandarts adviseerde me ook om snel naar een endodontoloog te gaan omdat ik smalle wortelkanalen zou hebben. Ik had dus begrepen dat die endo zou controleren of alle zenuw er netjes uit was, maar deze zei me telefonisch dat ik 390 euro moest meebrengen (waarvan de helft terugbetaald door ziekenfonds).

Mijn vraag is: wat gaat die endo doen? Gaat hij me sowieso behandelen? Ook al heb ik nergens last van? :o

Dank voor jullie raad! :)
Spiegeltje

Waarschijnlijk heeft de tandarts een begin gemaakt met de wortelkanaalbehandeling en is tot de conclusie gekomen dat deze te complex is om zelf tot een goed einde te brengen. Daarvoor kunnen heel veel redenen zijn. De endodontoloog zal - na de diagnose - de behandeling waarschijnlijk afmaken en gaat daar doorgaans heel grondig te werk. Het genoemde tarief is niet uitzonderlijk voor een wortelkanaalbehandeling en ook bij tandartsen niet ongebruikelijk. Dat u geen klachten heeft is mooi, maar geen reden de behandeling niet af te maken. Anders zult u vroeg of laat opnieuw klachten krijgen.
di, 09/14/2010 - 07:18 Permalink