Stukje van voortand tot 4 maal toe eraf.

Author:
Mosquito
Posted:
wo, 09/15/2010 - 10:31
Goedendag,

Ik ben ongeveer een jaar of 10 geleden, door een val, een stukje van mijn voortand verloren. Waardoor de tandarts er toen een stukje heeft aangezet, wat altijd netjes heeft blijven zitten. :D

Nu heb ik een aantal maanden geleden, op aanraden van mijn tandarts, het stukje laten vervangen.
Dit stukje is alleen in een maand tijd 4 keer afgebroken. :x

Kostbaar grapje om dit steeds opnieuw weer te laten vervangen, ik heb natuurlijk allang spijt dat ik het stukje heb laten vervangen.

Is het normaal dat zo'n stukje zo enorm snel afbreekt? En zijn er nog alternatieven?

Alvast hartstikke bedankt!
Ben het vertrouwen in de tandarts een beetje kwijt. :roll:
vV

ik mag niet hopen dat je ook 4x een rekening hebt gekregen.. als ie in zo`n korte tijd zo vaak breekt gaat er iets niet goed met plaatsen ervan, zou dan toch kostenloos opgelost mogen worden.
ZOu bv te dik kunnen zijn, hechting niet goed, meerdere oorzaken te bedenken, en daar moet toch echt wel even over nagedacht worden, hoog tijd...
wo, 09/15/2010 - 10:43 Permalink
Mosquito

ik mag niet hopen dat je ook 4x een rekening hebt gekregen.. als ie in zo`n korte tijd zo vaak breekt gaat er iets niet goed met plaatsen ervan, zou dan toch kostenloos opgelost mogen worden.
ZOu bv te dik kunnen zijn, hechting niet goed, meerdere oorzaken te bedenken, en daar moet toch echt wel even over nagedacht worden, hoog tijd...

Bedankt voor uw reactie.

Één keer garantie gekregen. De rest gewoon moeten betalen. ´Je bent nog verzekerd, dus je moet dit wel betalen'.
Heb gezegd dat ik 't daar niet helemaal mee eens ben, maar uiteindelijk gewoon van de rekening afgeschreven.

De vorige keer begonnen ze over een kroon, dacht ik. Ik ben alleen niet echt van plan om een -voor de rest- gezonde tand op te geven. :-?
wo, 09/15/2010 - 11:05 Permalink
Mosquito

Wederom bedankt voor de reacties.

Het is inderdaad een keer afgebroken omdat ik op mijn nagel beet. :roll:
Ik snap dat dat niet handig en mijn eigen schuld is. Het is overigens nooit eerder gebroken voordat ik het stukje liet vervangen. (de tandarts zei inderdaad dat de kleur beter werd)

Maar de andere keren kwam het steeds door iets waarvan ik denk dat het niet zou moeten gebeuren. Zoals het drinkstukje van een bidon omhoog schuiven.
wo, 09/15/2010 - 17:28 Permalink