Hoi nieuw lid uit Apeldoorn, ik kwam hier op uit via Google.
Ik probeer een lang verhaal zo kort mogelijk te houden.
Met een jaar of 16 (ben nu 34) verpest door een tandarts die zo nodig moest boren zonder verdoving, later daar ook bij weggelopen met de familie omdat hij gewoon niet goed zijn werk deed.
Aangeland bij een zeer fijne tandarts waar ik in prinicipe :roll: nu nog zit.
Ik ging altijd schoorvoetend ieder jaar voor controle...vaak was er wel weer iets te boren...ik heb geen geweldig gebit.
Eenmaal op de stoel is het dan een marteling voor mij (ik overdrijf dan niet) ongelooflijk zwetend en letterlijk zwaar gespannen, iets ergers ken ik niet en dat is al het geval met alleen controle.
Daar komt bij dat ik ook echt supergevoelige tanden en kiezen heb, kan er niets op hebben, gewoon kraanwater oid ga ik al van door de grond (te koud). Tandsteen verwijdering zelfde verhaal, ik kan het nauwelijks hebben.
Goed zeg je, bij boren toch even een verdoving er in? Ja hoor prima, kost me ook weer een paar jaar van mijn leven qua stress...maar goed kom ik wel weer overheen, steevast moet er na inwerking van de 1e een 2e verdoving achteraan omdat ik het alsnog voel.
Ik kan het gewoon niet meer opbrengen om te gaan, ik had begin dit jaar gemoeten voor jaarlijkse controle...komt nog een keer bij ook dat paar maand geleden een hele vulling er uit is gevallen en ik dus nodig wat moet gaan laten doen.
Aan mijn tandarts ligt het in principe niet, zeer rustig, neemt de tijd, legt alles uit, heel precies...als ik zo lees doet hij het volgens het boekje met types als ik...
Ik las iets over "Centrum voor Bijzondere Tandheelkunde"
Wat is daar anders aan dan mijn eigen tandarts of een speciale angsttandars?
Iemand die me iets op weg kan helpen? Ik wil echt niet gaan...heb het nu mooi een beetje uit kunnen stellen...druk met werk, komt niet uit etc...maar nu heb ik vakantie...
*edit* ik lees net ook nog iets over "klinisch psycholoog" die je evt van de angst op de stoel kan afhelpen...iets voor mij?
Ik probeer een lang verhaal zo kort mogelijk te houden.
Met een jaar of 16 (ben nu 34) verpest door een tandarts die zo nodig moest boren zonder verdoving, later daar ook bij weggelopen met de familie omdat hij gewoon niet goed zijn werk deed.
Aangeland bij een zeer fijne tandarts waar ik in prinicipe :roll: nu nog zit.
Ik ging altijd schoorvoetend ieder jaar voor controle...vaak was er wel weer iets te boren...ik heb geen geweldig gebit.
Eenmaal op de stoel is het dan een marteling voor mij (ik overdrijf dan niet) ongelooflijk zwetend en letterlijk zwaar gespannen, iets ergers ken ik niet en dat is al het geval met alleen controle.
Daar komt bij dat ik ook echt supergevoelige tanden en kiezen heb, kan er niets op hebben, gewoon kraanwater oid ga ik al van door de grond (te koud). Tandsteen verwijdering zelfde verhaal, ik kan het nauwelijks hebben.
Goed zeg je, bij boren toch even een verdoving er in? Ja hoor prima, kost me ook weer een paar jaar van mijn leven qua stress...maar goed kom ik wel weer overheen, steevast moet er na inwerking van de 1e een 2e verdoving achteraan omdat ik het alsnog voel.
Ik kan het gewoon niet meer opbrengen om te gaan, ik had begin dit jaar gemoeten voor jaarlijkse controle...komt nog een keer bij ook dat paar maand geleden een hele vulling er uit is gevallen en ik dus nodig wat moet gaan laten doen.
Aan mijn tandarts ligt het in principe niet, zeer rustig, neemt de tijd, legt alles uit, heel precies...als ik zo lees doet hij het volgens het boekje met types als ik...
Ik las iets over "Centrum voor Bijzondere Tandheelkunde"
Wat is daar anders aan dan mijn eigen tandarts of een speciale angsttandars?
Iemand die me iets op weg kan helpen? Ik wil echt niet gaan...heb het nu mooi een beetje uit kunnen stellen...druk met werk, komt niet uit etc...maar nu heb ik vakantie...
*edit* ik lees net ook nog iets over "klinisch psycholoog" die je evt van de angst op de stoel kan afhelpen...iets voor mij?
Re: help...duw nodig in goede richting
De tweede stap is een keuze maken uit alle mogelijkheden om tandartsbezoek minder stressvol voor je te maken. Het maakt niet eens zo veel uit wat je kiest, als het maar iets is waarvan jij denkt dat het bij jou past en dat het jou wel eens zou kunnen helpen. Zelf ben ik goed geholpen door een hypnotherapeut.
Je tandarts weet hoe jij erbij ligt in de stoel :D, misschien heeft hij nog goede ideeen voor je?
Misschien heeft hij goede ervaringen met een bepaalde psycholoog?
Met jouw reactie in mijn achterhoofd even over gebabbeld...k ga het volgende week eerst eens bij m'n eigen tandarts gewoon proberen en zien of hij nog wat weet te melden...
Ik zal de voortgang nog wel melden in dit topic.
In ieder geval bedankt voor je reactie :)
Nou ja ik was toch aan het bellen...nog even moed verzamelend...eigen tandarts gebeld...de afspraak is gemaakt...4 oktober alleen controle en verder niets...rest wordt dan alleen bekeken, dus ook de vulling die weg is :-?
Ik hoop dat hij nog iets met mij kan zoals ik er nu tegenaan kijk....
Helaas had ik al wel laten vallen met maken van afspraak dat er een vulling uit was.
Dit was dus ook al bekend blijkbaar bij de tandarts :(
Ergo, die kies heeft ie dan ook meteen verdoofd, uitgeboord/schoongemaakt en meteen gevuld.
Misschien maar beter ook, scheelde me weer een extra lijdensweg.
Wel zoals gewoonlijk zwaar overspannen op de stoel, ik ging zelfs zowat over mijn nek (weer wat nieuws voor mij, zullen de spanningen zijn zei de tandarts)
Had zelfs ongeveer de tranen in mijn ogen zoveel moeite kostte het (en dat voor een kerel...pff)
Ik troost me maar met de gedachte dat ik er nu voor een jaar weer af ben.... vandaag maar gauw vergeten weer.