onstoken wortel

Author:
willietjai
Posted:
wo, 09/22/2010 - 11:00
kan iemand me vertellen wat ik moet doen?

Sinds 2weken geleden had ik pijn aan me tanden dus ik belde de tandarts en ging er gelijk naartoe, de tandarts zei dat me wortel was onstoken aan me voortand, ik had 5jaar geleden al een wortel kanaal behandeling gekregen maar die niet goed was afgemaakt waardoor het nu weer is onstoken. van de tandarts kreeg ik een kuur en pijnstiller. de dag erna was me wang opgezwollen dus ging ik de kaakchirurg bellen en was ik ook meteen ernaartoe gegaan, de kaak chirurg had in me tand geboort om die pus/troep uit me wang te halen dat was heel pijnlijk... Van de kaak chirurg kreeg ik nog een mondspoeling perio aid. Paar dagen later werd me wang al minder dik, het was bijna weg, maar sinds gister had ik opeens weer pijn en was me wang weer opgezwolle, en nu is zelfs me tandvlees/binnekant mond beetje opgezwollen. en ze gaan de wortel behandeling pas in 2e week van oktober doen
wat zou ik moeten doen?
Spiegeltje

Degene bellen die de behandeling zou doen in de 2e week van oktober en situatie voorleggen. Wellicht kunt u eerder terecht. Uk kunt zelf niets doen, behalve eventueel een pijnstiller nemen.
wo, 09/22/2010 - 11:42 Permalink
vV

wat is de reden dat de behandeling 5 jaar geleden niet goed is afgemaakt?

Overigens: gewoon de tandarts bellen, de behandeling zelf is pijnloos als eenmaal de ontsteking weg is. Het is de ontsteking die nu de pijn veroorzaakt.
wo, 09/22/2010 - 14:00 Permalink
willietjai

ik weet niet waarom de behandeling niet was afgemaakt, volgens mij lukte het niet om het weg te halen, maarja ik hoop dat die ontsteking snel weggaat. wat ik nu moet doen is gewoon wachten totdat die wortel eruit wordt gehaald bij de kaakchirurg?
ik heb net de kaakchirurg gebelt en ze zeggen dat ik morgen langs moet gaan, hopelijk gaan ze niet weer boren om die troep/pus uit me wang te halen want dat ik heel pijnlijk... krijg 3verdovings prikken maar dat niet heel erg helpt..
wo, 09/22/2010 - 14:04 Permalink