Eindelijk duidelijkheid, nu weer verdr met een nieuwe tandar

Author:
emsje87
Posted:
zo, 09/26/2010 - 15:45
Hallo,

ben ik weer, was tijdje geleden!
vanaf augustus ging het namelijk erg slecht, veel pijn en kieze braken af die net waren gevuld! de kaakchirurg en tandarts wilde kronen en implateen, maar had al paar keer aan gegegeven dat ik niet zo veel kronen kan betalen, al me achterste grote kiezen en 2 implaten. en vroeg of er andere oplossing was, maar hun zeiden van nie. ik wist wel beter, dus na reaperen van gebroken kies ben ik nie meer terug gegaan. en liep ik nog steeds bij de dokter, doorverwezen neer * tandarts-psycholoog*, omdat 2 kaakchirurgen zeiden dat ik nie klemde en tandarts wel, en 1 kaakchirug zei de vulling zitten veel te diep, heel veel vullinge, gaat nie goed zoek een nieuwe tandarts. en later kwam ik bij zijn collega, je tandarts legt mooie vullinge! dus allemaal heel verschillend

Vorige week was het zo ver, had een afspraak bij *tandarts-spycholoog, edit beheer wegens naamnoeming*!
De begreep waarom ik helse pijn had en al heel lang, en hij zei ook je voelt je zeker door niemand begrepen dat was ook zo...in je omgeving worden mensen er toch moe van..maja pijn in je je mond is gewoon vreselijk en dan al 1 jaar!

dit was de conclusie, ik klem en pers heel erg in me slaap, dat is te zien aan me spieren op de foto, kaakchirurgen dus fouten gemaakt..en ja de vullingen liggen veeltste te diep, dat kan en mag eigenlijk nie, want wat mij altijd boos maakte heb ong 11 gaatjes en 6 ervan zijn gevuld, bij meerdere deels van de gevulde kiezen...verging ik onder de behandling deed nog erger zeer dan een endo, of apex of operatie. en gaf dat ook aan. hij zei altijd wat ik zo vreemd vind: het word zeker wel 60% ong wortelkanaal of 70% of 50% zei hij...dus ik kwam vaak thuis weer met vaak pijn. kwam ik terug ja is niks te zien hor. dat frusteerde mij zo erg!

ze hebben flinken fouten gemaakt, de vullingen hadden nooit zo diep mogen zijn als je een vermoeide heb als iemand zo erg klemt..en de kaakchirurgen en tandarts hadden dan ook nooit implaten en kronen mogen adviseren. omdat ik heel erg klem..dat was de conclusie van hakman, door al die dingen is het logisch dat ik veel pijn heb..

en nog iets: als ik een gedeeltelijk uitkering heb en dat zal wel even/lang duren! en ik kan al met moeite vullingen endo enz betalen hadden ze naar mij moeten luisteren dat ik geen kronen en implaten konden betalen. ik vroeg aan de kaakchirurg en ta, zijn er geen andere oplossingen, hun nee!

Volgens *de tandarts-spycholoog* zijn die er wel. en ik wil ook geen kronen en implaten meer en kan het ook niet betalen, toch erg dat ze het dan zo doordrukken, ik vind ook wel dat een tandarts en kaakchirurg naar iemands situatie moeten kijken!

nu heb ik een andere tandarts geregeld, en shijt echt in me broek, omdat ik al 2 slechte heb gehad...hoop nu eindelijk dat ik goed word geholpen...

Toch ben ik nog steeds boos op de kaakchirurgen en op de tandarts en vind ik zonde van die dure vullinge, bestond toch vaak uit 3 vullingen en 2 keer etsen..dat allemaal voor niets geweest!

dat was mijn verhaal. vrijdag heb ik afspraak bij me nieuwe tandarts dan zal ik laten weten hoe het is gegaan en zijn oordeel
Basset

[quote="emsje87"]Hallo,

ze hebben flinken fouten gemaakt, de vullingen hadden nooit zo diep mogen zijn als je een vermoeide heb als iemand zo erg klemt..

Hoe komt iemand tot de conclussie dat je vullingen te diep gemaakt zijn. het ligt eerder voor de hand dat de caries diep was en dan is een diepe vulling niet te vermijden. *bekende tandartsnaam* of geen *bekende tandartsnaam* ..

Wat heeft ie dan als alternatief voor diepe caries in Uw geval? Onbehandeld laten - ozon therapie - extractie ?
ma, 09/27/2010 - 04:40 Permalink
emsje87

Hoe komt iemand tot de conclussie dat je vullingen te diep gemaakt zijn. het ligt eerder voor de hand dat de caries diep was en dan is een diepe vulling niet te vermijden. *bekende tandartsnaam* of geen *bekende tandartsnaam* ..

Wat heeft ie dan als alternatief voor diepe caries in Uw geval? Onbehandeld laten - ozon therapie - extractie ?

Hallo, thanx voor u reactie!

ik weet het nie, de professor gaf het aan dat het nie goed is en 1 kaakchirurg in het ziekenhuis, zei dat ik daardoor pijn kan hebben..het is denk ook meer omdat de tandarts er vaak bij vertelde de carries zit erg diep. kan echt wel endo worden maar proberen toch te vullen kwam ik terug na 1 maand bij 2 kiezen, van de 6 nee hor is geen rede voor endo, dat snap ik nie echt goed. snapt u mij? daardoor maakte ik de conclusie op!

en de professor gaf het zelf aan, en de kaakchirurg ook, ja er zit overal veel carries...ik zat eerdst bij een andere tandarts heel me leven lang, en snoepte vroeger toen ik nog geen besef ervan had, dat het heel erg schadelijk is was tenslotte een kind van 13 en 14 enz..en toen kwam ik bij deze tandarts en die merkte dus 11 gaatjes op. en met borren kwamen ze er achter dat het veel te diep zit, en echt wel endo kan worden, en hij gaf me ook 2 keer antibiotca mee voor die kiezen!

op uw 2e vraag:
Wat heeft ie dan als alternatief voor diepe caries in Uw geval? Onbehandeld laten - ozon therapie - extractie

ik weet het nie, soms zie ik het echt nie meer zitten en heb ik het liefst dat al me achterste kiezen eruit gaan, met name door de pijn! en kronen en implaten kan ik nie betalen en mag ik niet...

maar ik ga vrijdag naar een nieuwe tandarts dat is denk een goede stap, vanwege meerde dingen, als ik geen kronen en implaten kan betalen, moeten ze dat ook nie volhouden..plus ik mag het nie zegt de professor omdat ik erg klem snachts...

dus eerlijk gezegd weet ik nie wat er nu gaat gebeuren, ben geen tandarts! zowiso een knarsplaat. daar zou ik wel eens door heen kunnen klemmen zegt de prf.
ma, 09/27/2010 - 11:57 Permalink
emsje87

bedoelde maar dat men al snel het verwijt te diepe vullingen aanhaalt en dan toch met vingertje wijst naar tandarts.Reken ik jou niet aan hoor, je herhaalt wat je gezegd is en dat mag je best. Veel succes trouwens

het is niet alleen deze tandarts geweest natuurlijk, me vorige tandarts heb 11 gaatjes over het hoofd gezien want het zat er heel lang kwa fotos te zien en was die maand ervoor nog bij haar geweest..

ik snap wat je bedoeldt, ik denk dat hij wel geprobeerd heeft om het beste te doen, maar wat ik niet snapte dat ik zoveel pijn had/heb en daar niet serieus werd naar gekeken, maar lekker door gaan met diepe vullingen terwijl ik aangaf dat ik meer last heb dan die onbehandelde gaatjes, dat was voor mij heel frusterend
ma, 09/27/2010 - 12:26 Permalink
Basset

dacht even aan krimpspanning - het tandbeen zit vol kanaaltjes die tot aan de zenuw lopen. daar zitten zenuwvezeltjes. Bij witte vullingen treedt bij het uitharden krimp op. Daardoor ontstaat een onderdruk in die kanaaltjes waardoor de zenuwuiteinden in de kanaaltjes worden gezogen. Dat kan soms heel lang pijnlijk zijn. De ene persoon heeft het de andere niet. Heb dat eens gehad bij een patient na plakken van 6 facings, had dat ook terwijl ze perfekt geplaatst waren, heeft lang pijnstillers genomen. Is zoiets als een electrische shock als je uit een auto stapt, de ene heeft het de andere niet.Een dikkere vulling gaat percentueel meer krimpen dan een dunnere.

Diepe gaatjes is ook meer kans op afstervende zenuwen
ma, 09/27/2010 - 13:47 Permalink
emsje87

dacht even aan krimpspanning - het tandbeen zit vol kanaaltjes die tot aan de zenuw lopen. daar zitten zenuwvezeltjes. Bij witte vullingen treedt bij het uitharden krimp op. Daardoor ontstaat een onderdruk in die kanaaltjes waardoor de zenuwuiteinden in de kanaaltjes worden gezogen. Dat kan soms heel lang pijnlijk zijn. De ene persoon heeft het de andere niet. Heb dat eens gehad bij een patient na plakken van 6 facings, had dat ook terwijl ze perfekt geplaatst waren, heeft lang pijnstillers genomen. Is zoiets als een electrische shock als je uit een auto stapt, de ene heeft het de andere niet.Een dikkere vulling gaat percentueel meer krimpen dan een dunnere.

Diepe gaatjes is ook meer kans op afstervende zenuwen

nu begrijp ik het toch beter, want zo voelt het ook shockjes! als je zo last hebt van de vullingen is er dan wat tegen te doen, want ik begreep ook van de prf en kaakchirurg dat bijv de ene kaakchirurg wel zegt moeten endos in en de andere van nie...dat is dus denk ook bij tandartsen zo. ik snap ook hoe dieper hoe meer last het kan veroorzaken..
ma, 09/27/2010 - 13:52 Permalink