Ik heb alle respekt voor de mondhygieniste als dusdanig. Maar wat ik vandaag op de post ontving loopt toch wel de spuigaten uit: een uitnodiging voor een cursus endodontologie voor ... mondhygienisten..
te ver is te ver, als ze nu nog een cursus prothese zouden geven ..
Nog een paar jaar en ze doen aan open hart chiurgie.
zijn wij tandartsen dan zo lui dat we zelfs de zeer moeiiijke behandelingen aan een mondhygieniste willen uitbesteden. Welke gek steekt deze cursus in mekaar ??
Nogmaals respect voor al het tandheelkundig personeel voor hun kennis en kunnen, maar dan wel met een gelijkwaardige opleiding indien ze zelf voor tandartsje willen spelen
te ver is te ver, als ze nu nog een cursus prothese zouden geven ..
Nog een paar jaar en ze doen aan open hart chiurgie.
zijn wij tandartsen dan zo lui dat we zelfs de zeer moeiiijke behandelingen aan een mondhygieniste willen uitbesteden. Welke gek steekt deze cursus in mekaar ??
Nogmaals respect voor al het tandheelkundig personeel voor hun kennis en kunnen, maar dan wel met een gelijkwaardige opleiding indien ze zelf voor tandartsje willen spelen
Re: is uw mondhygieniste nog wel uw mondhygieniste
Wil deze discussie graag voortzetten op het MondzorgForum. Ik maar er even een topic van. http://www.tandarts.nl/phpbbmh/viewtopic.php?f=100&t=2861
Patienten die hierop willen reageren kunnen dat in dit reeds gestarte topic van dit forum doen. Endo = wortelkanaalbehandeling en is een voorbehouden handeling.
Overigens vind ik het wel fijn om te weten dat in een tandartspraktijk assistenten of MH endo's doen, al of niet onder direct toezicht van de tandarts. Heb je tenminste een duidelijke criterium om daar snel weg te wezen of je niet in te schrijven :D