In het kort komt het er hier op neer. Mijn kroon was losgelaten. De tandarts heeft de kies toen iets bijgeslepen (meer konisch). Alleen het verdoven van de zenuw lukte niet echt. Vele malen verdoving bij gespoten en ook met een verdovingsmiddel langs de kies en wortel. Uiteindelijk kon ik de behandeling verdragen en kon er geboord worden. Drie dagen behoorlijk last gehad, en dus weer terug naar de tandarts. De noodkroon nog iets afgeslepen, maar zoals het er naar uitziet is de zenuw bij het boren doorlopend geïrriteerd geraakt en zal er waarschijnlijk een wortelkanaalbehandeling plaats moeten vinden. Op zich ben ik daar niet zo bang voor, alleen in dit geval zie ik er erg tegenop omdat de zenuw zo slecht te verdoven is. Het hoort wel een beetje bij mij, want ik heb ook andere zenuwpijnen die moeilijk te verdoven zijn. Volgens mijn tandarts (werkelijk een hele goede) komt het er hier op neer. Hij gaat het zenuwkanaal openen, en dat gaat dus zeer doen, maar zodra dit kanaal open is dan spuit hij verdovingsmiddel in het kanaal en dan zou de zenuw volledig verdoofd kunnen worden.
Ze mogen mij prikken wat ze willen, daar kan ik goed tegen, maar ik kan de zenuwpijnen duidelijk niet erg verdragen. Kan er zelfs van flauwvallen.
Ik heb een implantaat en daar heb ik totaal geen last van gehad. Ik zit er dan ook aan te denken om de kies te laten trekken en er dan maar een implantaat te plaatsen. Mijn tandarts is het er duidelijk niet mee eens, omdat de kies verder gewoon nog erg goed is. Maar ik moet er werkelijk niet aan denken dat er weer op mijn zenuw, zonder goede verdoving, geboord moet worden.
Weten jullie mischien nog andere opties. Of moet ik gewoon niet zo opzien tegen de wortelkanaalbehandeling. Voor alle duidelijkheid het punt zit hem duidelijk in het niet of wel kunnen verdoven van de kies.
Bedankt voor de medewerking.
Met vriendelijke groet,
Frenk
Ze mogen mij prikken wat ze willen, daar kan ik goed tegen, maar ik kan de zenuwpijnen duidelijk niet erg verdragen. Kan er zelfs van flauwvallen.
Ik heb een implantaat en daar heb ik totaal geen last van gehad. Ik zit er dan ook aan te denken om de kies te laten trekken en er dan maar een implantaat te plaatsen. Mijn tandarts is het er duidelijk niet mee eens, omdat de kies verder gewoon nog erg goed is. Maar ik moet er werkelijk niet aan denken dat er weer op mijn zenuw, zonder goede verdoving, geboord moet worden.
Weten jullie mischien nog andere opties. Of moet ik gewoon niet zo opzien tegen de wortelkanaalbehandeling. Voor alle duidelijkheid het punt zit hem duidelijk in het niet of wel kunnen verdoven van de kies.
Bedankt voor de medewerking.
Met vriendelijke groet,
Frenk
Re: Zenuwpijn na boren.
Re: Zenuwpijn na boren.
Afgelopen maandag bij de tandarts een wortelkanaalbehandeling gehad. Ik heb er ruim anderhalf uur gezeten. Dit kwam omdat de tandarts de verdoving in etappes deed. Dus eerst prikken dan tien minuten wachten, weer bijspuiten en wachten, en vervolgens inspuiten rondom de wortel. Daarna opengeboord tot het wortelkanaal en daana verdovingsvloeistof in het kanaal gespoten. Al met al moet ik zeggen dat het achteraf gezien erg is meegevallen. En hulde aan mijn tandarts die goed met mijn angst is omgegaan en dit heel serieus heeft genomen. Mijn angst is nu weer totaal verdwenen.
Ik heb nu wel nog steeds last van de kies. Hij doet nog erg zeer, maar hij doet niet meer zeer bij koud en warm en als ik er voorzichtig eet. Vandaag voelt het ook een beetje dik, maar dat kan ook door alle verdovingsprikken zijn. De pijn in de kies is een andere pijn dan voor de zenuwbehandeling (zenuwpijn, en stekende zenuwpijn bij bijten). Als het morgen nog niet over is moet ik morgen weer terug naar de tandarts. Dan worden de kanalen weer opengeboord en nog een keer gespoeld. Ik weet niet of dat weer pijnlijk gaat worden, maar ik weet in ieder geval dat mijn tandarts voor een oplossing zal kiezen die voor mij het minst pijnlijke is. IK HEB ER VOLLEDIG VERTROUWEN IN DAT HET GOED KOMT EN IK ZIE ER NIET TEGENOP OM ALS HET MOET MORGEN DE BEHANDELING WEER TE ONDERGAAN. Zo zie je maar wat een goede tandarts met een patient kan doen. Ik ben super blij met hem.