Hai :smt006
Ben nieuw hier en heb erg veel gelezen alleen nog geen "antwoord" op mijn volgende vraag gezien..
Ik heb sinds een week of 6 last van opgezette speekselklieren vooral rechts! Ook zit er een zachte bult onder mn kaak bij mn nek, ook heb ik onder mn onderste voortanden aan de binnenkamt van de kaak harde bultjes zitten in het tandvlees die ik met mijn tong kan bewegen (klinkt nogal vies maar tis niet anders).
Als ik mijn tong uit steek zijn de speekselklieren overduidelijk aanwezig.
Ik heb last met slikken en pijn in mn keel en blijf de hele dag door schrapen...
Iemand een idee? Thanx!
:smt006
Ben nieuw hier en heb erg veel gelezen alleen nog geen "antwoord" op mijn volgende vraag gezien..
Ik heb sinds een week of 6 last van opgezette speekselklieren vooral rechts! Ook zit er een zachte bult onder mn kaak bij mn nek, ook heb ik onder mn onderste voortanden aan de binnenkamt van de kaak harde bultjes zitten in het tandvlees die ik met mijn tong kan bewegen (klinkt nogal vies maar tis niet anders).
Als ik mijn tong uit steek zijn de speekselklieren overduidelijk aanwezig.
Ik heb last met slikken en pijn in mn keel en blijf de hele dag door schrapen...
Iemand een idee? Thanx!
:smt006
Re: Bultjes onder de onderste voortanden en opgezette kliere
Ik neem aan dat de klieren onder de tong aan de zijkanten toch te maken hebben met het speeksel?
dat zijn ook de klieren waar ik het over heb.
Omdat je bij het naar buiten steken van de tong de speekselklieren ziet? De hoofdspeekselklieren zitten inderdaad onder de tong en in uw wangen. Maar dus niet in uw keel of iets dergelijks. Als het daadwerkelijk uw speekselklieren zijn, dan zit wellicht uw speekselklier 'dicht' en heeft u een rucola of speekselsteen. Kunt u er misschien een foto van maken van wat u bedoeld?
je ziet ze niet je voelt de klieren enorm als ik mijn tong uit steek...
geen idee hoe ik hier een foto moet plaatsen...
ranula = een cyste
sialoliet = speekselsteen
Nooit geweten dat je Rucola ook lekker met kaas was :wink:
bij deze de foto...
Whahah, oh wat erg! Bedoelde ranula dus...En ik heb nog best goed geslapen vannacht... :smt017
De foto is mij helaas te wazig om er iets van te zeggen.
Het onbewuste effect van reclame op TV ....
die alpenkruidensnoepjes? :smt003
http://www.ricolapromotie.nl/videos_detail.php?locationId=1&videoId…
Het zouden speekselstenen kunnen zijn? Of inderdaad een ranula..