Na het trekken alle boventanden en kiezen problemen ....

Author:
piet1967
Posted:
wo, 10/06/2010 - 11:45
Hallo,

Na eindelijk 24 jaar door angst niet meer bij een tandarts te zijn geweest ( oorzaak: door het in de luchtpijp krijgen van een getrokken kies, en na een zeer groot abces tot aan de wenkbrauw wat zonder verdoving schoongespoeld is ) heb ik besloten om eindelijk toch weer naar de tandarts te gaan, uiteindelijk een tandarts één jaar geleden gevonden, en inmiddels ben ik geholpen.
Mijn resterende 2 kiezen en alle tanden van het ondergebit zijn behouden 1 kies een kroon erop, de ander gevuld, de tanden alleen tandsteen verwijderd.
Mijn bovengebit was zodanig slecht, en ik heb dit gelukkig onder narcose kunnen laten verwijderen.
Ik had hier aan de linkerkant 4 onstekingen zitten ter grote van een dobbelsteen.
Afgelopen donderdag ben ik eraan geholpen en alles is goed verlopen...... tot aan gisteren.... opeens is mijn tandvlees aan de linkerkant bovenkaak verdikt...alsmede ook de linkerwang ( licht gezwollen ).
Ik heb het idee dat er ook vocht uit komt wat wit van kleur is ( schuimachtig spuug ) wat bitter smaakt, verder is het pijnloos maar heeft meer een doof/verlamt gevoel.
De wonden zijn wel dicht en ik heb geen last van koorts of van nabloeden etc.
Mijn vragen zijn eigenlijk, wat zou dit kunnen zijn, is het normaal dat na 6 dagen er toch nog zwelling optreedt.
Moet ik nu kou of juist warmte uit de wegblijven, en hoe kan ik de vieze smaak wegkrijgen.
Kan het kwaad voor mijn goede, behouden tanden?

( Mijn tandarts gebeld, en er werd mij verteld dat ik me geen zorgen hoefde te maken, dat het vanzelf weg zou trekken )

Wie zou mij hier wat tips op kunnen geven.