hallo
ik ben de hele dag bezig geweest met deze site door te spitten.
ik heb zelf dermate slechte tanden dat ik ook voor een volledig gebit wil(moet) gaan.
ik ben 32 jaar en heb zulke slechte tanden dat het mijn hele leven beinvloedt,dus ik kijk er aan een kant heel erg naar uit maar ik wordt van de andere kant ook heel erg bang als ik de verschillende verhalen hier lees.
kan me iemand vertellen hoe de gang van zaken is,dus van eerste afspraak totaan het moment dat je gebit er goed en wel inzit?
verder vraag ik me ook onbenullige dingen af zoals,heb je nog wel gevoel in je mond als voorheen bv met kussen :oops: ,kauwen en knagen(of moet alles weer van voor af aangeleerd worden)?
wat zijn ongeveer de totale kosten van een volledig gebit?(ik heb 1700 euro gespaard tot nog toe).
ik ben niet aanvullend verzekerd,en ben ook al lang niet meer op controle geweest dus ik zal natuurlijk maar ervan uitgaan dat alle kosten op mezelf komen.
mag je zelf de kleur van de tanden uitkiezen?
en blijft een gebit over het algemeen goed vastzitten?.ben namelijk heel bang dat t eruit schiet als ik lach of eet.
verder moet ik nog even vermelden dat ik bloedverdunners slik,is dit een probleem tijdens het trekken van de tanden?.
nou heel veel vragen van deze nieuweling.
ik hoop dat er mensen zijn waar ik wat antwoord/advies van krijg,en verder hoop ik ook via deze weg een beetje steun te kunnen geven aan anderen die misschien in hetzelfde schuitje zitten..
groetjes ukkie3
ik ben de hele dag bezig geweest met deze site door te spitten.
ik heb zelf dermate slechte tanden dat ik ook voor een volledig gebit wil(moet) gaan.
ik ben 32 jaar en heb zulke slechte tanden dat het mijn hele leven beinvloedt,dus ik kijk er aan een kant heel erg naar uit maar ik wordt van de andere kant ook heel erg bang als ik de verschillende verhalen hier lees.
kan me iemand vertellen hoe de gang van zaken is,dus van eerste afspraak totaan het moment dat je gebit er goed en wel inzit?
verder vraag ik me ook onbenullige dingen af zoals,heb je nog wel gevoel in je mond als voorheen bv met kussen :oops: ,kauwen en knagen(of moet alles weer van voor af aangeleerd worden)?
wat zijn ongeveer de totale kosten van een volledig gebit?(ik heb 1700 euro gespaard tot nog toe).
ik ben niet aanvullend verzekerd,en ben ook al lang niet meer op controle geweest dus ik zal natuurlijk maar ervan uitgaan dat alle kosten op mezelf komen.
mag je zelf de kleur van de tanden uitkiezen?
en blijft een gebit over het algemeen goed vastzitten?.ben namelijk heel bang dat t eruit schiet als ik lach of eet.
verder moet ik nog even vermelden dat ik bloedverdunners slik,is dit een probleem tijdens het trekken van de tanden?.
nou heel veel vragen van deze nieuweling.
ik hoop dat er mensen zijn waar ik wat antwoord/advies van krijg,en verder hoop ik ook via deze weg een beetje steun te kunnen geven aan anderen die misschien in hetzelfde schuitje zitten..
groetjes ukkie3
Re: een kunstgebit?zit met nogal wat vragen
Succes!
Goed van je dat je de stap neemt, ook ik dacht dat alles er uit moest en een complete prothese moest hebben, dat weet je niet eerder dan dat je bij de TA bent geweest, er zijn wel mogelijkheden om mbv de eigen (gerepareerde tanden en kiezen)bijvoorbeeld een frame te nemen, veel beter dan een volledige prothese,
maar dat is aan de tandarts om te beoordelen.
Mocht al een volledige prothese nodig zijn, dan vallen de kosten mee, er word 75% door de basis verzekering vergoed.
En vooral doorzetten, je leven word vele malen beter :D
Succes en sterkte.
Gr Whatsnext
@whatsnext: mn tanden die ik nog heb zitten allemaal los in me mond,schots en scheef,kiezen heb ik bijna niks meer,alleen maar stompjes.voortanden zijn na zoveel keer bijwerken-en afbreken verschrikkelijk om te zien.
ben inderdaad heel benieuwd wat de tandarts zegt.
en wist niet dat t vergoedt werd,dacht dat als je niet aanvullend verzekerd was je alles moet betalen.
nouja zou natuurlijk een meevaller zijn,maar zo niet,heb gespaard,speciaal voor dit,en wil t nu ook echt doorzetten.
ben blij dat er zo open en eerlijk over alles gepraat word.
is soms beangstigend om te lezen hoe mensen t ervaren,maar dan weet ik wel wat ik kan verwachten
gr ukkie3
Als je de prothese eenmaal hebt is het gewoon een grote kwestie van geduld hebben. Accepteren dat je moet wennen dat het in je mond zit, dat ook eten niet (gelijk) weer zo is als je misschien nu eet, dat zoenen heel goed kan maar ook even wennen is, knagen tja dat zal even niet gaan, tenminste zo is het bij mij. Ik heb de prothese nu 3 maanden maar echt harde dingen kan ik nog niet eten. Wel zeg ik eerlijk dat ik 1x per dag plak omdat het losser gaat zitten door het slinken van mijn kaak. Maar dat is goed te doen en er zijn ergere dingen.
Het is een schitterend gezicht, het is heerlijk om weer breeduit te kunnen lachen met een mooie smoel met tanden :D .
Veel geduld hebben en dan komt het echt goed.
Ik zou lekker al je vragen stellen aan de kliniek of tandarts waar je het gaat laten doen.
Alvast veel succes
Groetjes
groet Evertje
Misschien gaat dat met overstappen naar een andere verzekering? , ..... maar bij de eigen verzekering kan het wel eens lastig worden. :-?