Hallo,
Allereerst wil ik jullie alvast bedanken voor jullie tijd en ervaring. Het is altijd moeilijk om een goed advies te vinden in dit soort zaken en ik zie dat jullie heel deskundig aan het werk gaan. Graag zou ik willen weten wat jullie hiervan vinden.
De laatste maand heb ik een wortelkanaalbehandeling begaan waarvan de kosten heel hoog zijn geworden. Ik heb het gevoel dat de behandeling ergens niet klopt en slordig is uitgevoerd.
In juli ben ik naar de tandarts gegaan voor controle. Een week ervoor had ik pijn in mijn kies en dat heb ik bij de controle vermeld. Bij de controle hebben ze dan röntgenfoto's van de kies gemaakt. Na het constateren van een gaatje hebben ze een afspraak met mij gemaakt voor na de vakantie om het gaatje te dichten.
Een weekend later moest ik naar de spoed-tandarts om de kies te behandelen door de oplopende pijn. Die tandarts zei dat er een wortelkanaalbehandeling nodig was en hij vond het raar dat de andere tandarts niet gezien had dat het gaatje zo diep was. Hij heeft een tijdelijke vulling gemaakt en heeft mij naar mijn eigen tandarts terug verwezen.
Twee weken later kon ik weer bij mijn tandarts komen en hij zag dat er inderdaad een wortelkanaalbehandeling nodig is en ze geven mij een afspraak daarvoor.
Bij de eerste behandeling op 17/08/2010 beginnen ze met het meten van de kanalen. Blijkbaar heb ik hele lange kanalen (30mm) Al snel begon de tandarts met de assistent te praten over het feit dat ze niet over de juiste vijltjes beschikken om de behandeling voort te zetten. Ze zoeken de vijltjes bij de andere tandarts van de praktijk maar ze kunnen niks vinden. Kort daarna wordt het gat gedicht en kreeg ik te horen dat de behandeling te lang is en dat we op een andere dag verder zullen gaan.
Volgende keer gaan we verder met de behandeling. Na een uur van meten, vijltjes en röntgenfoto's begin ik weer precies hetzelfde te horen dat ik vorig keer had gehoord: de tandarts vraagt op bepaalde lengtes en diktes van de vijltjes en de assistent antwoordt dat ze daarover niet beschikken. De assistent gaat met de hoofd-tandarts bellen en na een kort gesprek komt ze terug en zegt tegen mijn tandarts " hij zei gewoon doordrukken".
De behandeling op die dag gaat duurt bijna 2 uur. Aan het einde daarvan het tandarts vertelt mij dat de behandeling nog niet klaar was en dat iets was misgegaan. Hij liet mij op de foto's zien dat een stuk van het vijltje in mijn kanaal was gebroken en dat we een week moesten wachten om verder te kunnen, om te zien of de kies ontstoken is. Hij vertelt mij op geen enkel moment of er andere alternatieven zijn of dat de behandeling veel duurder dan normaal zou worden.
Bij de laatste afspraak hebben ze gecontroleerd of de kies niet ontstoken was en daarna zijn ze verder gegaan met de rest van de behandeling.
Uiteindelijk is de rekening tot nu toe 705 euro (ik vermoed dat er nog een dag verrekend moet worden, aangezien de laatste behandeling 12 oktober plaats heeft gevonden)
Dit zijn de codes die berekend zijn onder een en hetzelfde factuurnummer:
17/08/2010:
V12
V21
23/08/2010
E02
V50
A10
X10
X10
E85
E19
E04
E86
27/09/2010
V50
A10
X10
X10
E85
E04
E86
V11
V20
E17
Graag hoor ik wat jullie mening is over de behandeling en de kosten daarvan.
M.v.g.
M. Canals Halewijn
Allereerst wil ik jullie alvast bedanken voor jullie tijd en ervaring. Het is altijd moeilijk om een goed advies te vinden in dit soort zaken en ik zie dat jullie heel deskundig aan het werk gaan. Graag zou ik willen weten wat jullie hiervan vinden.
De laatste maand heb ik een wortelkanaalbehandeling begaan waarvan de kosten heel hoog zijn geworden. Ik heb het gevoel dat de behandeling ergens niet klopt en slordig is uitgevoerd.
In juli ben ik naar de tandarts gegaan voor controle. Een week ervoor had ik pijn in mijn kies en dat heb ik bij de controle vermeld. Bij de controle hebben ze dan röntgenfoto's van de kies gemaakt. Na het constateren van een gaatje hebben ze een afspraak met mij gemaakt voor na de vakantie om het gaatje te dichten.
Een weekend later moest ik naar de spoed-tandarts om de kies te behandelen door de oplopende pijn. Die tandarts zei dat er een wortelkanaalbehandeling nodig was en hij vond het raar dat de andere tandarts niet gezien had dat het gaatje zo diep was. Hij heeft een tijdelijke vulling gemaakt en heeft mij naar mijn eigen tandarts terug verwezen.
Twee weken later kon ik weer bij mijn tandarts komen en hij zag dat er inderdaad een wortelkanaalbehandeling nodig is en ze geven mij een afspraak daarvoor.
Bij de eerste behandeling op 17/08/2010 beginnen ze met het meten van de kanalen. Blijkbaar heb ik hele lange kanalen (30mm) Al snel begon de tandarts met de assistent te praten over het feit dat ze niet over de juiste vijltjes beschikken om de behandeling voort te zetten. Ze zoeken de vijltjes bij de andere tandarts van de praktijk maar ze kunnen niks vinden. Kort daarna wordt het gat gedicht en kreeg ik te horen dat de behandeling te lang is en dat we op een andere dag verder zullen gaan.
Volgende keer gaan we verder met de behandeling. Na een uur van meten, vijltjes en röntgenfoto's begin ik weer precies hetzelfde te horen dat ik vorig keer had gehoord: de tandarts vraagt op bepaalde lengtes en diktes van de vijltjes en de assistent antwoordt dat ze daarover niet beschikken. De assistent gaat met de hoofd-tandarts bellen en na een kort gesprek komt ze terug en zegt tegen mijn tandarts " hij zei gewoon doordrukken".
De behandeling op die dag gaat duurt bijna 2 uur. Aan het einde daarvan het tandarts vertelt mij dat de behandeling nog niet klaar was en dat iets was misgegaan. Hij liet mij op de foto's zien dat een stuk van het vijltje in mijn kanaal was gebroken en dat we een week moesten wachten om verder te kunnen, om te zien of de kies ontstoken is. Hij vertelt mij op geen enkel moment of er andere alternatieven zijn of dat de behandeling veel duurder dan normaal zou worden.
Bij de laatste afspraak hebben ze gecontroleerd of de kies niet ontstoken was en daarna zijn ze verder gegaan met de rest van de behandeling.
Uiteindelijk is de rekening tot nu toe 705 euro (ik vermoed dat er nog een dag verrekend moet worden, aangezien de laatste behandeling 12 oktober plaats heeft gevonden)
Dit zijn de codes die berekend zijn onder een en hetzelfde factuurnummer:
17/08/2010:
V12
V21
23/08/2010
E02
V50
A10
X10
X10
E85
E19
E04
E86
27/09/2010
V50
A10
X10
X10
E85
E04
E86
V11
V20
E17
Graag hoor ik wat jullie mening is over de behandeling en de kosten daarvan.
M.v.g.
M. Canals Halewijn
Re: Dure factuur wortelkanaalbehandelinig
Ook schijnt het dat de afspraak van 12 Oktober nog verrekend moet worden. 100 euro extra. Totaal 810 euro...voor een driedelig wortelkanaalbehandeling? is dat niet aan de dure kant?
Re: Dure factuur wortelkanaalbehandelinig
e04 idem
e17 = 4 kanalen, dus waarschijnlijk niet verteld maar toch 4 gevonden = valide
e02 = mag alleen bij een complexe behandeling en dat had u moeten worden verteld
daarnaast vind ik 4 foto's om en rond een endo waar ook electronisch lengte wordt bepaald een beetje aan de ruime kant, maar.........het kan. zeker als twee paralel liggende kanalen op de foto door de 2D opname wegvallen.
En ja, die foto onderkaak kan dan de sleutel tot de gemaakte declaratie zijn.
vraag me trouwens af wat ze er nog bij gaan declareren.
nb, wortelkanaalbehandelingen zijn ook duur
Re: Dure factuur wortelkanaalbehandelinig
Re: Dure factuur wortelkanaalbehandelinig
Re: Dure factuur wortelkanaalbehandelinig
Re: Dure factuur wortelkanaalbehandelinig
Raar is dat ik duidelijk had opgegeven op welke kies ik pijn had, ik vindt het wel apart dat ze dat fout hebben gehad.
Ik heb nu ook nog de rest van de behandeling toegestuurd gekregen.
Met datum van 12-10-2010
de volgende codes:
A10
V13
V21
E40
Het totaal loopt nu tot 807 euro wie weet wat er nog bovenop komt...
Re: Dure factuur wortelkanaalbehandelinig
anyway, ze weten de declaratie blijkbaar steeds goed te maken, maar nooit een totaal plaatje te leveren. apart (lees: fijne graai praktijk daar)