pijn na operatief verwijderen van verstandskies 2 wkn geled

Author:
joyce20
Posted:
do, 12/04/2008 - 09:24
20 november j.l. heb ik 1 verstandskies operatief laten verwijderen (links onder) De anderen zijn er allemaal al uit. Hij lag nog onder het tandvlees waardoor er aardig geboord is, de zusters hadden het later over een behoorlijke wond. Vervolgens is het gehecht en heeft er een week een tampon met jodium ingezeten. Die is er een week geleden uitgehaald. Nu is het dus inmiddel 2 weken geleden en nog steeds heb ik veel last van een zeurende, vervelende pijn in de onderkaak die doortrekt naar mijn oor. Ik poets 4 keer per dag, spuit het na de maaltijd schoon met lauw water en gebruik 2 x daags vitint mondwater. Ik heb dan ook niet het idee dat het een ontsteking is, want het ziet er op zich mooi, niet dik of rood uit. Kan deze pijn komen van de hechtingen die er nog in zitten of is het heel normaal om nog zo lang last te hebben?
Octo

pfff... ben dus niet de enige die een tampon in zijn mond heeft gekregen.. bij mij is er een verstandkies en een cyste van 2,5 cm verwijderd uit mijn onderkaak... die tampon moet er nu 10 dagen in blijven (wond is dichtgehecht door kaakchirurg)... ik kan geen antwoord geven op jou vraag maar misschien kun je mij helpen... ik heb namelijk een enorme dikke wang... dit voelt ook aan de binnenzijde zo... ik kan moeilijk kauwen aan die kant omdat ik dan steeds op mijn wang bijt.... blijft dat zo totdat die tampon verwijderd is en had jij toen jouw tampon verwijderd was last van bloedingen danwel nabloedingen
do, 12/04/2008 - 16:57 Permalink
joyce20

Zow!! Dat is inderdaad een stukje heftiger... 2,5 cm joh... Ik weet bij mijn 1e verstandskies dat ik dat ook had... ik beet contstant op mn wang. Nou kan dat komen doordat de hechtingen gedeeltelijk in de wang zitten om het gat te dichten zeg maar... De dikte kan komen doordat het nog ''vers'' is. Ik had de eerste 2 dagen last van bloedingen daarna niet meer, bij de tampon eruit halen helemaal niet, dit deed overigens ook helemaal geen pijn (om je misschien alvast een beetje gerust te stellen). Als je er op let dat je geen koorts krijgt, het niet te warm aanvoelt en niet rood wordt lijkt het mij nog geen probleem...
Ik hoop dat het snel minder wordt voor je!!
do, 12/04/2008 - 19:17 Permalink
Octo

hoi Joyce...

Bedankt voor je reactie... ik heb het precies andersom gehad dus... 3 weken geleden ging de andere kant er uit geen cyste erbij maar alleen de kies... bloeden als een rund 2 dagen lang ..... geen dikke wang etc etc... wel last van de de draad ook in mijn wang! Heb trouwens ook nog een beetje last in mijn kaak van die eerste verwijdering... de kaakchirurg heeft eergisteren op mijn verzoek daar na gekeken maar zei dat het wel wat rommelde maar dat het er wel goed uit zag... maar als ik bv iemand gedag kus... dan doet dit toch echt pijn!!!! Ik moet wel zeggen dat de pijn minder is geworden nadat de hechtingen er uit waren... (oploshechtingen)

dus eergisteren weer op visite bij de kaakchirurg voor de andere verstandskies... maar nu dus met cyste... tampon er in en ik denk 1 uurtje bloeden... maar die kaak cq wang ... dik !!! niet normaal meer..... heb er echt last van... volgende week vrijdag gaat die tampon er gelukkig uit!!! Goed om te horen dat dit meevalt.. wang werd wel rood maar is nu iets minder rood dus kijk het nog even aan...

heel veel sterkte igg....
do, 12/04/2008 - 20:38 Permalink
sanna-chan

ik ben afgelopen maandag voor de laatste keer geholpen met operatief verwijderen van verstandskiezen links boven en onder
Ik zag er heel erg tegenop omdat de vorige x ik ook rechts boven en onder heb laten verwijderen en bij de verdoving al mis ging werd me 2x enorm slecht en na de operatie verrekte van de pijn niks hielp
Deze keer is het gelukkig beter gegaan
ook had ik een koelelement meegenomen dat ik na de operatie meteen kon koellen
Heb ook tot nu toe maar 1 pijnstiller gehad en dat was na de operatie
voorderest nog geen een *afkloppen* wel heb ik net zoals de vorige keer een olifanten wang :P
Ben benieuwd hoe het morgen en overmorgen gaan omdat de derde dag het `heftigst`blijkt te zijn
we zullen zien gelukkig hoef ik niet meer trug :D
wo, 10/20/2010 - 22:29 Permalink
Doffstein

20 november j.l. heb ik 1 verstandskies operatief laten verwijderen (links onder) De anderen zijn er allemaal al uit. Hij lag nog onder het tandvlees waardoor er aardig geboord is, de zusters hadden het later over een behoorlijke wond. Vervolgens is het gehecht en heeft er een week een tampon met jodium ingezeten. Die is er een week geleden uitgehaald. Nu is het dus inmiddel 2 weken geleden en nog steeds heb ik veel last van een zeurende, vervelende pijn in de onderkaak die doortrekt naar mijn oor. Ik poets 4 keer per dag, spuit het na de maaltijd schoon met lauw water en gebruik 2 x daags vitint mondwater. Ik heb dan ook niet het idee dat het een ontsteking is, want het ziet er op zich mooi, niet dik of rood uit. Kan deze pijn komen van de hechtingen die er nog in zitten of is het heel normaal om nog zo lang last te hebben?

Het rare is dat sommige mensen te lang doorlopen met klachten. Mijn advies: terug naar behandelaar om te laten beoordelen. Misschien heb je een alveolitis. 4x poetsen en aldoor uitspuiten EN mondspoeling geeft dat er nooit een mooi bloedstolsel in de alveole (holte) komt....met als resultaat een eventuele opervlakkige botontsteking. Gewoon bellen en laten zien hoe het er uit ziet.

succes
ma, 11/08/2010 - 22:57 Permalink