Ik merkte een tijd geleden na het tanden poetsen op dat er tussen een aantal tanden bovenaan bij het tandvlees een heel klein gaatje zit. Voor mijn gevoel was dit een jaar geleden nog niet zo. Ik heb eigenlijk twee vragen:
Duidt dit op tand erosie, is hier een spleet aan het ontstaan of is dit normaal en is het me gewoon laatst pas opgevallen.
Ik heb de afgelopen tijd een opvallende verslaving ontwikkeld: doperwten met champignon saus(poeder dat je moet aanlengen met water).
Ik eet dit bijna dagelijks.(beetje maf ik weet het :P ) Ik heb geprobeerd iets over de zuurgraad te vinden van deze producten maar dat valt een beetje tegen. Als de bovengenoemde kleine gaatjes inderdaad een begin van tanderosie zijn kan dat dan aan deze erwten/saus liggen of zal de oorzaak waarschijnlijk ergens anders liggen?
groetjes
Duidt dit op tand erosie, is hier een spleet aan het ontstaan of is dit normaal en is het me gewoon laatst pas opgevallen.
Ik heb de afgelopen tijd een opvallende verslaving ontwikkeld: doperwten met champignon saus(poeder dat je moet aanlengen met water).
Ik eet dit bijna dagelijks.(beetje maf ik weet het :P ) Ik heb geprobeerd iets over de zuurgraad te vinden van deze producten maar dat valt een beetje tegen. Als de bovengenoemde kleine gaatjes inderdaad een begin van tanderosie zijn kan dat dan aan deze erwten/saus liggen of zal de oorzaak waarschijnlijk ergens anders liggen?
groetjes
Re: spleetje aan het ontstaan?
Is het verder voor je tanden af te raden om zovaak doperwten met die saus te eten? :P
ik zou als ik jou was naar de tandarts gaan. als je denkt dat tanden beginnen te bewegen of als je tandvlees aan het terugtrekken is dan is er wat aan de hand. Ik spreek helaas uit ervaring. Een diagnose heb ik niet voor je maar ga er mee naar de tandarts die kan dat beter beoordelen