Dag,
aan mijn dode voortand (heb hier al een vraag over gesteld maar begin even opnieuw) zit aan de wortel pijn en een dikke bult.
de tandarts wil komende week de wortelkanaalbehandeling herhalen. hij denk dat het aan bacterieen ligt die wellicht in het kanaal zitten.
mijn vragen: is dit een goede oplossing?
gaat de ontsteking dan weg?
hoe kan de ontsteking buiten de tand zitten en de bacterieen erbinnen?
groetjes Evertje!
aan mijn dode voortand (heb hier al een vraag over gesteld maar begin even opnieuw) zit aan de wortel pijn en een dikke bult.
de tandarts wil komende week de wortelkanaalbehandeling herhalen. hij denk dat het aan bacterieen ligt die wellicht in het kanaal zitten.
mijn vragen: is dit een goede oplossing?
gaat de ontsteking dan weg?
hoe kan de ontsteking buiten de tand zitten en de bacterieen erbinnen?
groetjes Evertje!
Re: ontsteking wortelpunt
Omdat de onderkant van het wortelkanaal in verbinding staat met het omliggende weefsel kunnen bacteriën in de tand of kies ook een ontsteking buiten de wortel veroorzaken. Je afweersysteem kan echter niet bij de bacteriën in het kanaal waardoor de ontsteking in stand blijft. Om de ontsteking te kunnen laten genezen moet de bron = bacteriën in het wortelkanaal worden opgeruimd.
Lees de uitgebreide info over wortelkanaalbehandelingen maar eens door bij de algemene informatie van deze site (menu linksboven)
maar bij een reeds dode en lang geleden (25 jaar) gevulde en wortelkanaalbehandelde voortand is de punt toch juist al lang afgesloten?
groetjes Evertje
nb dat menu linksboven zie ik niet?
Hier is de link:
algemene informatie
nu hoop ik dat de ontsteking wegtrekt, moest vanzelf gaan volgens hem.
daag!!