Afgelopen week voor de derde keer een wortelkanaalbehandeling aan mijn kies gehad! Het ging allemaal goed en de tandarts is erg goed met mijn angst omgegaan.
Helaas is gisteren de noodkroon er weer afgeschoten, en .............., bij het koffiedrinken kreeg ik weer een pijnscheut door de kies.
Ik begin het zo langzamerhand niet meer te snappen. Mijn tandarts zegt dat het goed komt en daar vertouw ik maar op.
Maar toch, is er iemand die mij kan helpen en mijn vraag kan beantwoorden.
Vraag
Ik heb nu drie keer een wortelkanaalbehandeling aan de kies gehad. Ik blijf last hebben van de kies, zoals nu me het koffiedrinken.
En verder heb ik een dik gevoel en zeurt de kies een beetje. Ik ben nu al ruim vier weken met deze kies aan de gang. Zou het kunnen dat mijn tandarts iets over het hoofd ziet? Er zijn geen foto's gemaakt, want dat hoefde volgens mijn tandarts niet want er zou toch niets op te zien zijn. Bij de laatste behandeling zei de tandarts dat de kanalen er rustig uit zagen. Alleen toen hij aan het schoonmaken was en de vijl er diep in deed voelde ik een zenuwscheut, maar dat was volgens hem omdat hij diep aan de onderkant van de wortel zat!
Ik maak mij duidelijk een beetje ongerust. Wellicht onterecht.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Een reactie zou ik heel erg op prijs stellen!
Helaas is gisteren de noodkroon er weer afgeschoten, en .............., bij het koffiedrinken kreeg ik weer een pijnscheut door de kies.
Ik begin het zo langzamerhand niet meer te snappen. Mijn tandarts zegt dat het goed komt en daar vertouw ik maar op.
Maar toch, is er iemand die mij kan helpen en mijn vraag kan beantwoorden.
Vraag
Ik heb nu drie keer een wortelkanaalbehandeling aan de kies gehad. Ik blijf last hebben van de kies, zoals nu me het koffiedrinken.
En verder heb ik een dik gevoel en zeurt de kies een beetje. Ik ben nu al ruim vier weken met deze kies aan de gang. Zou het kunnen dat mijn tandarts iets over het hoofd ziet? Er zijn geen foto's gemaakt, want dat hoefde volgens mijn tandarts niet want er zou toch niets op te zien zijn. Bij de laatste behandeling zei de tandarts dat de kanalen er rustig uit zagen. Alleen toen hij aan het schoonmaken was en de vijl er diep in deed voelde ik een zenuwscheut, maar dat was volgens hem omdat hij diep aan de onderkant van de wortel zat!
Ik maak mij duidelijk een beetje ongerust. Wellicht onterecht.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Een reactie zou ik heel erg op prijs stellen!
Re: Kan iemand op mijn vraag a.u.b. reageren ?
succes en sterkte, wat het ook wordt..
Ik ben vandaag weer bij de tandarts geweest en de noodkroon zit er weer op. Met hem besproken dat na de laatste wortelkanaalbehandeling de druk in de kies weg minder is, maar dat daarvoor in de plaats ik het idee heb dat de vulling in het wortelkanaal voelt als geleiding van boven naar beneden bij warme dranken. Meteen ook gevraagd of het niet kon zijn dat er ook bij of in het bot een ontsteking zit. Volgens hem is dat altijd zo, maar gaat de ontsteking als de wortelkanaalbehandeling geslaagd is vanzelf weg. Het dikke gevoel wat ik heb is uiterlijk niet te zien of te voelen. Voor hem ziet het er niet dik uit. Maar voor mijn gevoel voelt het wel zo.
Een foto maken was niet nodig want er zou toch niets op te zien zijn!
Laat ik wel heel duidelijk zijn, dat ik een goede tandarts heb. Maar in dit geval heb ik een dubbel gevoel.
Ik overweeg om bij een andere tandarts een secondopinion aan te vragen, maar dat voelt niet goed ten opzichte van mijn tandarts.
Maar ook vandaag heeft hij na mijn verhaal ook geen foto genomen.
Ik zit een beetje in een lastig pakket!
Met vriendelijke groet.
Je geeft niet aan waar die kies zit. Onder of boven,het kan zijn dat hij
Geen 3maar 4 kanalen heeft. Het 4e kanaal is in een bovenkies soms
Aanwezig maar moeilijk te vinden.
Daar zijn vloeistofjes voor (canalblue )
Is er een kanaal vergeten dan kan je nog last hebben van warm/koud
Succes
Wij maken tijdens een behandeling altijd foto's om te kijken welke vijlen er op welke maat in de kanalen horen te zitten en of we alle kanalen hebben weten te vinden, sommige kanalen zijn amper te zien en op een foto wel, en we maken een eindfoto om te kijken of de behandeling goed gelukt is.
Vind het maar vreemd dat er geen foto's worden gemaakt als je na 3 behandelingen nog steeds pijn hebt.