nog steeds pijn aan kies

Author:
dyonthebest
Posted:
ma, 11/08/2010 - 16:10
goedemiddag
ik heb een vraagje.
ik ben zo'n 4 maanden geleden naar de tantart geweest om mij gaatje te laten vullen ongveer een week daarna dee het nog pijn mij moeder zij van dat klopt kan wel even 2á3 weken duren.
maar ik ben vorige week naar de tantarts geweest (want ik had nog pijn met kauwen aan die kant (de rechter kant) )
en die kon niets vinden alleen er was een soort laagje er af ofzo hij zij niets ernstig maar hij heefd het toch dat laagje er weer op gedaan
maar nu een week later ( en 4 maande na het gaatje te laten vullen ) is het nog steeds gevoelig met kauwen maar ik heb het al een beetje op internet gezocht maar de ene zegt dat het een half jaar kan duuren de ander zegt weer nee een week dus ik weet het niet meer omdat het grote verschilen zijn van 1 week naar 6 maanden
dus ik dacht ik vraag het maar hier
maar het is ook weer niet hele hevige pijn maar niet fijn
ps.... het is een witte vulling

ik hoop dat het beandword kan woren met vriendelijke groet,
dyonthebest
wilria

hoi dyonthebest

ik heb zelf een klein gaatje wat met een witte vulling gedaan is en heb daar best wel lang last van gehad. het was in het begin pijnlijk en daarna lange tijd vervelend, niet echt pijnlijk of zo maar ik voelde het wel constant. alles bij elkaar heeft het ruim een half jaar geduurd

volgens mijn tandarts komt dat wel vaker voor. hij zij ook dat bij een diepe vulling de tand/kies toch een opdonder krijgt en zelfs de zenuw geirriteerd kan raken, waardor een wortelkanaalbehandeling nodig kan zijn

ik kan je niet zeggen hoelang het bij jou zal gaan duren, maar als je er lang last van blijft houden, zou ik gewoon nog eens langs de tandarts gaan. beter een keer te veel dan te weinig, lijkt mij. maar ik ben geen deskundige zoals tandarts of mondhygieniste of zo hoor

succes ermee in ieder geval en hoop dat het snel over is
ma, 11/08/2010 - 17:50 Permalink
dyonthebest

hoi dyonthebest

ik heb zelf een klein gaatje wat met een witte vulling gedaan is en heb daar best wel lang last van gehad. het was in het begin pijnlijk en daarna lange tijd vervelend, niet echt pijnlijk of zo maar ik voelde het wel constant. alles bij elkaar heeft het ruim een half jaar geduurd

volgens mijn tandarts komt dat wel vaker voor. hij zij ook dat bij een diepe vulling de tand/kies toch een opdonder krijgt en zelfs de zenuw geirriteerd kan raken, waardor een wortelkanaalbehandeling nodig kan zijn

ik kan je niet zeggen hoelang het bij jou zal gaan duren, maar als je er lang last van blijft houden, zou ik gewoon nog eens langs de tandarts gaan. beter een keer te veel dan te weinig, lijkt mij. maar ik ben geen deskundige zoals tandarts of mondhygieniste of zo hoor

succes ermee in ieder geval en hoop dat het snel over is

oke heel erg bedankt ik hoop het ook want het is niet echt fijn mij tante zij ook al bij mij heeft het ook een half jaartje getuurd
dus ik hoop nog 2 maande en dan is het over (hoop ik)
nou heel erg bedankt he
dag
do, 11/11/2010 - 17:02 Permalink
Doffstein

Soms blijft een kies hyperreactief op kou en warm. Kan ook met blootliggende tandhalzen te maken hebben trouwens. Als het storend wordt kan de tandarts eventueel een desensitizer lak appliceren op de tandhalzen in de hoop dat het beter gaat en anders afwachten...
vr, 11/12/2010 - 22:48 Permalink