na hoelang merk je resultaat apex

Author:
serg
Posted:
zo, 11/07/2010 - 18:38
hallo,ik heb vorige een week een apex laten(1.3) doen i.v.m pijn aangezicht .
nou schijnt het even te duren voordat je echt wat merkt omdat het lichaam de rest gaat opruimen weet iemand of dit weken of maanden zal zijn?

bvd serg
Doffstein

Normaal gesproken zullen na drie dagen de klachten moeten gaan afnemen. Afhankelijk van hoe uitgebreid de ontsteking was zal het defect wat in de kaak ontstaan is moeten herstellen. Hoe groter het defect, hoe langer het duurt voor er weer volledig botingroei plaats vindt. Van dit proces hoor je in de regel niets te voelen.

gr

MD
zo, 11/07/2010 - 22:02 Permalink
serg

dank voor u reactie,kan het dan zo zijn dat de drukpijn in de fistel nog een tijdje aanhoud?
even in het kort :4 jaar geleden een wortelkanaal behandeling in de 1.3 gehad ,1week na de behandeling klapte me oor rechts dicht.ct laten maken conclusie bijholte ontsteking inmiddels 3 x ok gehad van 3 verschilende kno artsen ,ook zijn er extra kaakholte gangen geboord (laag )nog steeds terugkomend secreet/snot +oor rechts dicht.
nu heeft de kaakchirurg op de opg zwarting bij de 1.3 gezien +fistel .de wortel punt is dus vorige week behandeld maar echt verschil is nog niet merkbaar .kan het pus ook nog in de fistel vastzitten en hoe kan dit eruit?of moet ik meer geduld hebben ik meen dat ze zei dat het lichaam de rest moest doen??!!ik moet half december retour.

alvast heel hartelijk bedankt voor de reactie(s).

mvg serg
ma, 11/08/2010 - 11:49 Permalink
Doffstein

In principe heft een fistel zich erg snel op als de apexresectie goed gelukt is. Het is voor mij niet goed in te schatten wat de relatie tot de sinusklachten is. Daarvoor heb ik te weinig gegevens. Als je het niet vertrouwd kan het nooit kwaad om het klinisch beeld nu even door de kaakchirurg te laten beoordelen.

succes
ma, 11/08/2010 - 22:44 Permalink