Antibiotica continueren?

Author:
mamam
Posted:
vr, 11/12/2010 - 23:12
Hallo,

Even een vraagje.
Afgelopen dinsdagavond kreeg 'k opeens enorme kiespijn, woensdag naar de tandarts geweest, hij zag op de foto dat er een ontsteking zat, en gaf me AB voor een week, 'k zou volgende week donderdag terug moeten komen, dan zou hij de kies openmaken. Nu werd de pijn alleen maar erger, en niet te onderdrukken met pcm en diclofenac (van de huisarts gehad ivm het geven van borstvoeding). Vanavond naar een andere tandarts geweest, hij vond het ontzettend vreemd dat de tandarts van woensdag niets had gedaan. Nu dus een wortelkanaalbehandeling gehad.
Ik vroeg me af of het slim is om de antibiotica te continueren, of dat 'k er mee kan stoppen. (vergeten te vragen aan de tandarts). Ik weet dat het slim is om een kuur af te maken, maar ik heb de beste man ook horen zeggen dat het totaal onzinnig was bij dit probleem. Het liefst stop ik er gewoon mee, m'n dochtertje heeft er inmiddels enorme diarree van(naar ik aanneem van de AB).

Iemand enig idee of 'k er gewoon mee kan stoppen?

MVG
Spiegeltje

Een AB kuur wordt vaak gegeven om tijd te winnen, in dit geval vanwege de (te?) drukke agenda van de tandarts. Mijns inziens kwalijke zaak, de tandarts had beter een endo kunnen opstarten, maar het is soms niet anders. Het is maar de vraag of AB helpt en AB moet je niet onnodig voorschrijven. In NL was dat ook niet de gewoonte maar de tijden veranderen.

Volgens mij is het in het algemeen zo dat een AB kuur, eenmaal begonnen,wel afgemaakt moet worden. Heeft te maken met het resistentieverhaal. Ben echter geen (tand)arts en ik weet niet 100% zeker of het zo is (in dit geval).
za, 11/13/2010 - 10:07 Permalink