update op kan iemand op mijn vraag antwoorden s.v.p.?

Author:
Frenk
Posted:
di, 11/09/2010 - 11:26
Op de allereerste plaats bedankt voor de reactie's. En kunnen jullie hier nog even kort op reageren?

Vandaag weer bij mijn tandarts in Amsterdam geweest. Hij heeft de kies en wortelkanalen nogmaals open en schoongemaakt. Tevens heeft hij een foto gemaakt en alles ziet er wat hem betreft normaal uit! Ook de wortelkanalen zien er rustig uit. Het is een goede tandarts dus hier heb ik geen twijfel over.
Over drie weken wil hij de kies definitief vullen (afsluiten) en hij hoopt dan dat de klachten verdwijnen.

Helaas zit ik net thee te drinken en bij aanraking van de warme thee kreeg ik een pijnscheut door de kies heen en nu zeurt het nog een beetje. Na een dag of wat voel ik het niet meer. Maar zodra de kies weer met iets warms in aanraking komt, dan is er die pijnscheut die dan een dag of wat aanhoudt. Het voelt of er een super gevoelige zenuw nog steeds in de kies aanwezig is. Maar mijn tandarts zegt met zijn hand op zijn hart dat het volgens hem niet kan. Hij heeft de kies open gehad en zou het dan gezien moeten hebben.

In ieder geval heb ik besloten om er nog geen definitieve kroon op te laten maken zolang dit aanhoudt. Want als de kies er alsnog uit moet dan is het zonde van mijn geld voor de kroon. En ik heb het niet zo breed, maar ik doe er alles aan om mijn gebit in goede staat te houden.

Wat kan het toch in hemelsnaam zijn? Vier keer zijn de kanalen behandeld, de kanalen zien er rustig uit, de foto ziet er normaal uit.
Maar toch blijf ik met name bij warme vloeistoffen last hebben. Ik ben ook op een punt aangekomen dat ik er bijna voor kies om de kies er maar uit te laten halen. Maar ik vind het doodzonde als het niet hoeft. Wat oh wat kan ik nog doen. Begin er wel een beetje moe van te raken. Iedereen doet zijn best, maar op de één of andere manier lukt het maar niet.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
Frenk

Weet niet over welke kies het gaat maar er is soms een vierde kanaal aanwezig welke lastig te vinden is. Er kan dus sprake zijn van restvitaliteit van een kanaal dat gemist is. Ik zeg niet dat het zo is maar het kan wel. Na een WKB zou je theroretisch geen klachten meer mogen hebben met warm en koud bij de behandelde kies.

Bestaan er ook methodes om het eventueel vierde kanaal te vinden?

Met vriendelijke groet, Frenk
zo, 11/14/2010 - 18:46 Permalink
Frenk

Weet niet over welke kies het gaat maar er is soms een vierde kanaal aanwezig welke lastig te vinden is. Er kan dus sprake zijn van restvitaliteit van een kanaal dat gemist is. Ik zeg niet dat het zo is maar het kan wel. Na een WKB zou je theroretisch geen klachten meer mogen hebben met warm en koud bij de behandelde kies.

Als de kies definitief afgedicht wordt, zonder dat het vierde kanaal gevonden en behandeld is, sterft dit kanaal dan uit zichzelf af? En wat voor problemen kan dit dan weer geven?

De kies geeft mij nu al meerdere weken veel last, en ik ben bijna zover dat ik hem maar wil laten trekken. Ik vind dit jammer aangezien ik veel aan mijn gebit heb gedaan en mijn gebit er verder nog goed uitziet.

Kan een kaakchirurg in dit geval meer voor mij betekenen?

Bedankt voor uw reactie
zo, 11/14/2010 - 18:55 Permalink