Hallo,
Ik heb wel eens vaker tandvleesklachten bij mijn verstandkies onderin, maar dat trekt vaak wel weg. Nu is het tandvlees achter de verstandskies boller dan de rest van het tandvlees, wat roodachtig en als ik er overheen poets bloed het verder niet maar pijnlijk is het wel. In de mond voel ik het irriteren wat soms best hinderlijk is. :( Wat zou er aan de hand zijn?
Ik heb wel eens vaker tandvleesklachten bij mijn verstandkies onderin, maar dat trekt vaak wel weg. Nu is het tandvlees achter de verstandskies boller dan de rest van het tandvlees, wat roodachtig en als ik er overheen poets bloed het verder niet maar pijnlijk is het wel. In de mond voel ik het irriteren wat soms best hinderlijk is. :( Wat zou er aan de hand zijn?
Re: Tandvleesklacht bij verstandskies
succes
Wat betreft trekken snap ik je reactie ook. Er is veel te lezen op internet over problemen met verstandskiezen, acuut of in de loop van de tijd. Je tandarts zal hier tijdens controles naar kijken. Als de verstandskiezen volledig zijn doorgebroken en netjes in de rij staan, is er geen indicatie om ze te verwijderen. Dit alles mits je ze ze zelf goed schoon kan houden met poetsen en interdentale middelen (stokers). Onthoudt, eruit is eruit, ze groeien niet meer terug ;)