Groef bij kies.

Author:
NewVegas
Posted:
di, 11/16/2010 - 17:14
Ik heb last van een soort groef in het binnenste gedeelte van de kies. Normaal heb ik er niet echt last van, ik voel alleen dat de groef een stukje dieper is dan die van dezelfde kies aan de andere kant. Nu ga ik iets eten als een koekje, dan voel een een pijntje in die groef. Het rare is dat dit maar af en toe voorkomt. Als ik iets héél zoets eet zoals een mars of een reep chocolade, voel ik het meestal niet.

Nou heb ik hier al iets meer dan een jaar last van, maar het gebeurd nu opeens veel vaker dat ik dat pijntje voel. Ik ga elk half jaar naar de tandarts, en die heeft daar nog nooit iets aan gemerkt. De kies waar ik last van heb zit naast een kies die bij het laatste bezoek aan de tandarts gevuld is. Als ik in de spiegel kijk kan ik niets vreemds zien. Het is gewoon dezelfde kleur als al mijn andere kiezen.

Nou moet ik toegeven dat ik niet de beste poetser ben, aangezien ik de neiging heb om dit nogal eens te vergeten. Toch poets ik normaal zeker 2 minuten en 2 maal per dag, en ik gebruik Listerine (mondwater). Toch vraag ik me af of ik niet een gaatje heb, want aangezien ik de verdoving verschrikkelijk vind (en het daarom tot nu toe nog altijd zonder heb gedaan), maak ik me nogal zorgen dat als dit een gaatje is en als de tandarts moet boren dat het nogal diep is....
Stokertje

Poets twee maal daags twee minuten is een goede vuistregel, maar doet het ook goed, met de juiste techniek. Maar als de tandarts daar nooit wat van heeft gezegd, zal dat wel goed zitten. Dan komt het vooral neer op de regelmaat, wat naar mijn mening het lastigst is, een vast moment werkt vaak goed, maar wees ook streng voor jezelf.

Wat betreft het groefje, bij goed poetsgedrag kan het gevoel vanzelf over gaan, door herstel van een beginnend gaatje. Het is alleen de vraag of er sprake is van een beginnend gaatje. Dit kan de tandarts voor je vaststellen. Je geeft aan enige angst te hebben voor de verdoving. Laat dit geen belemmering zijn om je klachten over de kies aan te geven. Bespreek ook je angst voor de verdoving met je tandarts.

Succes.
di, 11/16/2010 - 17:22 Permalink