3 dagen terug kreeg ik een gevoelige kies bij aanraking.
Vorige keer was dit ook het geval maar werd het erger en moest ik een zenuwbehandeling.
Nu 3 maanden later heb ik hetzelfde bij een andere kies maar die doet niet zo pijn als toen. Nu in deze morgen is hij weer minder gevoelig dan gister, wat moet ik doen? Even afwachten en wachten tot de gevoeligheid weer wegtrekt?
Vincent
Vorige keer was dit ook het geval maar werd het erger en moest ik een zenuwbehandeling.
Nu 3 maanden later heb ik hetzelfde bij een andere kies maar die doet niet zo pijn als toen. Nu in deze morgen is hij weer minder gevoelig dan gister, wat moet ik doen? Even afwachten en wachten tot de gevoeligheid weer wegtrekt?
Vincent
Re: Kies gevoelig
Nu heb ik ongeveer een jaar geleden een vulling in een andere kies laten vervangen door een witte vulling.
Die kies ging na een aantal maanden ook rommelen, en had af en toe dezelfde symptomen als de kies van de zenuwbehandeling. Ik ben toen naar de tandarts gegaan, alwaar er foto's werden gemaakt, en het bleek dat de kies waarvan de vulling was vervangen op de kies eronder 'beet'; de vulling was dus niet ver genoeg afgeslepen, waardoor de druk de kies ging irriteren. Nadat hij het had bijgeslepen gingen de klachten ook snel weg.
Conclusie: het hoeft niet perse weer een wortelpuntontsteking te zijn, maar het is wel altijd beter om het (z.s.m.) te laten nakijken. Ik had ook wel andere pijnklachten dan je hier beschrijft (pijn bij warm eten/drinken, af en toe een zeurende pijn die vrij snel weer wegtrok. Echter geen pijn bij aanraking).
Ik ben naar de tandarts gegaan en die tikte van achteren bij me kies en ik voelde niks.
Het is meer gevoeliger als ik aan de voorkant tikt. Foto gemaakt en er was niks bijzonders volgens hem te zien.
Ik kreeg te horen dat het dezelfde kies was die 4 maanden geleden is behandeld aan een wortelkanaalbehandeling dus het leek hem sterk dat er weer gezeur mee was.
Ik heb nog wel een beetje gevoeligheid met tikken.
Vincent